آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 62
کل بازدید : 833433
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 10:20 ص
تاریخ روز

سازمان‌های بین‌المللی که همواره بر ضرورت کنترل جمعیت در تمامی کشورهای دنیا تاکید می‌ورزند رژیم صهیونیستی را از این قاعده مستثنی کرده و آنها را تشویق به زاد و ولد می‌نمایند و هدف خود را هماهنگ ساختن دگرگونی‌های جمعیتی با شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه اعلام می‌کنند تا بدین‌وسیله رفاه و بهره‌وری بیشتری را نصیب ملت کنند.
 
"عماریون"- آمارها حاکی است که جمعیت رژیم صهیونیستی هر ساله به طور متوسط 2.8 درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد جمعیت در جهان می‌باشد.

به گزارش هم اندیشی؛سازمان‌های بین‌المللی که همواره بر ضرورت کنترل جمعیت در تمامی کشورهای دنیا تاکید می‌ورزند رژیم صهیونیستی را از این قاعده مستثنی کرده و آنها را تشویق به زاد و ولد می‌نمایند و هدف خود را هماهنگ ساختن دگرگونی‌های جمعیتی با شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه اعلام می‌کنند تا بدین‌وسیله رفاه و بهره‌وری بیشتری را نصیب ملت کنند.

برنامه تنظیم خانواده در اسرائیل وجود ندارد
اما آیا این دایره وسیع خدمات حامیان کنترل جمعیت و سازمان ملل متحد که بر 147 کشور احاطه دارد و برنامه می‌دهد، شامل رژیم اشغالگر اسرائیل هم می‌شود؟ در توضیح این مطلب باید اضافه کرد که در این کشور نه تنها برنامه تنظیم خانواده و کنترل جمعیت وجود ندارد، بلکه امپریالیسم بین‌الملل و صهیونیسم جهانی، تمام تلاش خود را در ازدیاد جمعیت این حزب به کار بسته است.
تشویق زنان مومن یهودی به افزایش زاد و ولد
بر اساس گزارش‌های واصله در حالی‌که صهیونیست‌ها و برخی از موسسات مدنی، اهالی کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و نیز فلسطینی‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی اقامت دارند را با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» به کاهش زاد و ولد دعوت می‌نمایند، اما زنان به اصطلاح مومن یهودی را به افزایش تعداد کودکان جهت افزایش جمعیت اسرائیل تشویق می‌کنند.
در واقع، آنها با استناد به کتب دینی و بهره‌گیری از احساسات دینی زنان یهود به اصطلاح مومن، آنان را به افزایش نسل یهودیان جهت بیشتر شدن جمعیت قوم یهود در سرزمین‌های اشغالی ترغیب می‌نمایند.
راهکارهای اسرائیل برای افزایش جمعیت کشور خود
این سیاست بدان خاطر است که اگر آمار یهودیان افزایش نیابد بقای دولت اسرائیل به خطر می‌افتد. لذا برای نائل آمدن به این مهم (بقای صهیونیسم) از دو طریق زاد و ولد و مهاجرت اتباع یهودی به کشور اسرائیل جمعیتشان را کثرت می‌بخشند؛ چرا که به حقیقت پیوستن رویای صهیونیزم علاوه بر خروج عرب‌های بومی به افزایش جمعیت آنها نیز بستگی دارد.
روش اول، ازدواج و تولد فرزندان: بنابر عقیده مذهبی یهود، ازدواج باعث تسلسل بنی‌اسرائیل و مانع محو شدن آنها می‌شود. چنان‌که در کتاب «فراماسونری و یهود» ذکر شده است یکی از پراهمیت‌ترین مراسم دین یهود، ازدواج است. در کتب مقدس یهود در فرمان موکد به آدم و حوا نقل شده است که«مفید باش، تولیدمثل کن و زمین را پرکن...»
هدف از ازدواج در میان قوم یهود افزایش جمعیت است
در سفر پیدایش نیز نظیر این فرمان را شاهدیم. براین اساس یهودیان، بی فرزندی را مذموم و باروری را تشویق می‌کنند. در واقع، این دین، تولید مثل و تجدید نسل را در قالب فرامین مذهبی مورد تاکید قرار داده است.
علاوه بر اینها احکام گوناگونی درباره ازدواج در تلمود ذکر شده و آداب و رسوم خاصی برای آن در نظر گرفته شده است و تاهل برای ازدیاد قوم بنی‌اسرائیل عامل مهمی تلقی می‌گردد و پذیرش آن بر هر یهودی واجب است. با این تفاسیر معلوم می‌شود که در بین قوم یهود، هدف ازدواج بیشتر متوجه رشد جمعیت است.
عوامل کنترل جمعیت در تورات صراحتا منع شده است
در ادامه باید خاطر نشان کرد که در تورات به صراحت، عواملی که باعث کنترل جمعیت می‌گردد منع شده است. به طور مثال در این کتاب در بخش جرایمی که بر ضد تمامیت جسمانی اشخاص است، سقط جنین هم‌ردیف با قتل دانسته شده و برای آن مجازات‌هایی را تعیین کرده‌اند.
اکان پسر یهود برای فرزند نیاوردن از روش منقطع استفاده کرد و خدا بر او خشم آورد. همچنین، براساس متون موجود هیر پسر بزرگ یهود بخاطر حفظ زیبایی همسرش از بچه دار شدن امتناع ورزید و مورد سرزنش قرار گرفت؛ چرا که ازدواج نکردن و نیز با وجود استطاعت مالی و جسمی بچه‌دار نشدن در مرام یهود، گناه شمرده می‌شود.
مفیدترین زن رژیم صهیونیستی؛ زنی است که 8 فرزند داشته باشد
براساس همین تعالیم تورات است که امروزه شاهدیم چطور در مورد تعداد فرزندان مقرر شده که هر عائله حداقل باید چهار فرزند داشته باشد. از طرفی میزان حق اولاد پرداختی به کارمندان زیاد است و بچه زیاد موجب کاهش انواع و اقسام مالیات‌ها می‌شود.
حتی کارمندان بازنشسته که دارای فرزند بیشتری هستند، حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این، نظریه‌پردازان صهیونیستی همواره در رسانه‌های مختلف در سخنان خود به نقش موثر و سازنده زنان متدین یهودی در تقویت رژیم اشغالگر قدس اشاره می‌کنند، این عده معتقدند زنانی برای اسرائیل مفیدترند که صاحب هشت فرزند باشند.
فروپاشی جماهیر شوروی و مهاجرت یهودیان به رژیم غاصب
روش دوم، مهاجرت: اسرائیل برای تامین جمعیت در سال‌های دهه 90 به مهاجرت‌هایی از روسیه و دیگر کشورهای بلوک شرق پس از فروپاشی جماهیر شوروی روی آورد. این مهاجرت‌ها در قالب دسته‌های مشخص از سال 1880 شروع شد و در دسته اول حدود 2500 مهاجر وارد فلسطین شدند، ولی اینک بر اثر اهتمام شدید بر مهاجرت توانسته جمعیت قابل توجهی را به خود جذب کند.
اسرائیل بالاترین میزان رشد جمعیت در جهان را دارد
آمارها حاکی از آن است که جمعیت اسرائیل هر ساله به طور متوسط 2.8 درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد جمعیت در جهان می‌باشد. ارقام و مطالب بالا گویای آن است که جمعیت اسرائیل سیر صعودی داشته و مهاجرت بر 74 درصد جمعیت یهودیان موثر بوده است.
آریل شارون، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رسیدن به این مهم در فلسطین اظهار داشت: «طی سیزده سال آینده، جمعیت زیادی مهاجر یهودی از نقاط مختلف را جذب می‌کنیم.»
با توجه به اینکه افزایش نرخ زاد و ولد و در نتیجه افزایش جمعیت یک هدف استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است، واضح است که سیاست‌مداران این رژیم تا چه حد باید نگران این موضوع باشند.
اهداف مهاجرت یهودیان به فلسطین:
1- استثمار نا به حق منابع طبیعی فلسطین(منابع آبی و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی)
2- کمک به شکوفایی صنایع مادر و اساسی رژیم صهیونیستی
3- جلوگیری از به هم خوردن توازن و برتری جمعیت یهودیان
ایران بالاترین مقام کشورهای در حال توسعه در زمینه کنترل جمعیت را دارد
اما در مقابل تمام این برنامه‌ها، کشورهای اسلامی باید مقطوع‌النسل و عقیم گردند. برای رسیدن به این اهداف از قبل طرح‌ریزی شده، برنامه‌های کنترل جمعیت صرفا در کشورهایی نظیر ایران، تونس، اردن، سوریه و سرزمین‌های اطراف فلسطین اجراء شده که ایران در میان 75 کشور در حال توسعه در زمینه کنترل جمعیت در بالاترین رده قرار گرفته است و این خدمات متاسفانه بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌گیرد.
بنابراین لازم به ذکر است که این روند اگر به همین صورت پیش رود، جمعیت ایران طی 80 سال آینده به 31 میلیون نفر می‌رسد که بیش از 60 درصد آن را  سالمندان تشکیل خواهند داد.
با توجه به مطالب فوق‌الذکر جای این پرسش است که چرا و با چه هدفی در جهان سوم مخصوصا کشورهای اسلامی و در راس آنها ایران، کنترل جمعیت و عقیم‌سازی با این جدیت صورت می‌گیرد و منشا تفکر کنترل جمعیت از کجاست؟
سیاست کنترل جمعیت سیاستی استعماری است
در پاسخ به این سوال باید گفت که سیاست کنترل جمعیت صرفا جنبه استعماری دارد و از آنجایی که صهیونیزم، مسلمانان و بالاخص مردم مسلمان ایران را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌داند، همیشه سعی داشته عظمت و شکوه آنها را درهم شکند و در این راه از هیچ کاری فروگذار نکرده است.
یکی از روش‌های صهیونیزم در این باره، منحصر دانستن علت عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم در عامل افزایش جمعیت است. این در حالی‌است که عوامل مهم‌تری مانند وجود برخی مشکلات در سیستم اداری کشور و تسلط استعمارگران در این مسئله دخیل است.
بیانات علامه آیت الله سید محمد حسین طهرانی در رد سیاست «کفایت دو بچه»
آیت الله سید محمد حسین طهرانی در رساله نکاحیه خود، سیاست کفایت دو بچه را به چالش کشیده و آن را نه تنها سیاستی غربی و استعماری قلمداد کرده، بلکه ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین دانسته است.
نگارنده در این کتاب دست‌های پشت پرده دول استعمارگر غربی را از طرح موضوع کاهش جمعیت براساس اسناد و تحقیقاتی مفصل نمایان ساخته و از طرفی مزایای روحی و جسمی بارداری برای زنان و عوارض ناشی از بستن لوله‌ها و عقیم نمودن زنان و مردان را طبق آراء پزشکان مطرح نموده است که این عوارض برخی فورا و برخی به تدریج ظاهر می‌شوند.
نکته قابل توجه در این مورد این است که تمام این اقدامات را کورکورانه، بدون توجه به دستورات و احکام دین اسلام که در متن آیات و روایات موجود است و با پنهان کردن رای مراجع تقلید انجام داده‌اند.
آیت‌الله اراکی عقیم کردن را جایز نمی‌داند
آیت‌الله حاج شیخ محمد علی اراکی، عقیم کردن را جایز نمی‌داند مگر اینکه خطر جانی برای فرد باشد که راه علاج آن منحصر به عقیم کردن باشد که در این صورت اشکالی ندارد.
اتخاذ تصمیمات جمعیتی باید بر مبنای قرآن و فرمایشات پیامبر(ص) باشد
اگر ما مسلمانان آگاهی خود را نسبت به عوارض کاهش جمعیت چه از نظر سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی و حتی روحی، روانی افزایش دهیم، هرگز تن به سیاست‌های از پیش تعیین شده استعمارگران و در راس آنها آمریکا و اسرائیل نخواهیم داد و با تاثیرپذیری از قرآن و اهل‌بیت بخصوص فرمایشات راهبردی رسول مکرم اسلام(ص) که همواره بر ازدواج و آوردن فرزند تاکید داشته‌اند، مسلما خواهیم توانست تصمیمات بهتری در این مورد اتخاذ کنیم.
به طور مثال آیات 22 و 23 سوره ذاریات تاکید دارد که هرگز نباید مسائل مادی را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌ها قرار داد: «و روزی شما با همه وعده‌هایی که به شما داده‌اند در آسمان (با خدا مقرر) است، پس به خدای آسمان و زمین قسم که این (وعده رزق مقدر) بمانند تکلمی که با یکدیگر می‌کنند حق و حقیقت است.»
منابع:
کتاب‌ها:
1- قرآن کریم
2- تورات
3- طهرانی، محمدحسین. رساله نکاحیه(کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین).1429 ق. مشهد: موسسه ترجمه و نشر دوره علوم و معارف اسلام.
4- مشکور، محمد جواد. خلاصه ادیان در تاریخ دین‌های بزرگ.1380. تهران: شرق





      

آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس در مقام اجرای وظایف نمایندگی خود آزادند اما این مسئله معنایش مصونیت قضایی نیست، اظهار کرد: تفسیر مصونیت قضایی از اصل 86 قانون اساسی توهمی باطل است.

رییس قوه قضاییه رویکرد اصلی دستگاه قضایی را برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان از قانون دانست و گفت:‌ اقتدار قوه قضاییه و جلب اعتماد مردمی بدون اجرای عادلانه و غیر تبعیض‌آمیز قانون امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه همگان باید به اقتدار و رویکرد عادلانه و بدون تبعیض دستگاه قضایی احترام بگذارند و توقع نداشته باشند که به دلیل انتساب به شخص یا گروهی خاص در صورت تخلف با آنان برخورد نشود، تصریح کرد:‌ قانون را بدون اقتدار نمی‌توان اجرا کرد و در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی همگان اقتدار قوه قضاییه را مشاهده کردند.

وی با تاکید بر اینکه رکن اصلی و اساسی اعتماد عمومی، برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان، بدون در نظر گرفتن وابستگی‌ها و جایگاه سیاسی و اجتماعی آنان است، افزود: در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی، بسیاری به‌ویژه در خارج از کشور و از طریق رسانه‌ها این نظر را القا می‌کردند که قوه قضاییه توان و انگیزه برخورد با مفسدان را ندارد اما دیدیم که دادگاه‌ها برگزار شد و همه متهمان هم به صورت علنی حرف‌های خود را مطرح کردند و ان‌شاالله دادگاه نیز تصمیم معقول و عادلانه خود را خواهد گرفت.

رییس دستگاه قضایی با بیان این‌که «توقع رسیدگی نکردن به تخلفات و جرایم به دلیل وابستگی به اشخاص و گروه‌ها توقعی نادرست و غیر منطقی است»، اظهار کرد: متاسفانه از دوره‌ها و سالیان قبل همواره این تفکر وجود داشته که عده‌ای تصور می‌کردند چون وابستگی جناحی دارند یا به اشخاصی منتسب هستند پس نباید در صورت تخلف، با آنان برخورد و به تخلفشان رسیدگی شود اما اعلام می‌کنیم که این تفکر غلط است و در هیچ کجای قانون اساسی گفته نشده که مثلا یک نماینده مجلس دارای مصونیت قضایی است.

آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس در مقام اجرای وظایف نمایندگی خود آزادند اما این مسئله معنایش مصونیت قضایی نیست، اظهار کرد: تفسیر مصونیت قضایی از اصل 86 قانون اساسی توهمی باطل است.

وی با بیان این‌که شورای محترم نگهبان نیز تا کنون این اصل را تفسیر کرده و چند بار بر آن تاکید کرده است، گفت:‌ تعبیر مصونیت قضایی در اصل 86 اصلا وجود ندارد و حتی محتوای آن نیز نیامده است و نماینده و غیر نماینده در مسئله جرم هیچ‌ فرقی با هم ندارند و اگر جرمی مرتکب شدند حسب رویه قانونی و با رعایت تشریفات موجود در قانون باید به دادسرا احضار شوند.

رییس دستگاه قضایی با اعلام این‌که توهین، افترا و دشنام از وظایف نمایندگی و البته وظایف رسانه‌ها و هیچ شخص و گروهی نیست، خاطرنشان کرد: نباید هیچ شخص، گروه، رسانه و فرد حقیقی و حقوقی به خود اجازه دهد که به دیگران توهین کند و افترا ببندد و آن وقت تصور کند و توقع داشته باشد که قوه قضاییه به آن رسیدگی نکند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: متاسفانه حتی شنیده شده است که برخی می‌گویند چرا دستگاه قضایی با افراد حزب‌اللهی برخورد می‌کند. این حرف هم حرف نادرستی است. توقع ما از افراد حزب‌اللهی این است که بیشتر از هر شخصی به قانون ملتزم باشند و به خود اجازه توهین ندهند و توقع نداشته باشند که به تخلف و جرم آنان رسیدگی نشود یا در صورت صدور حکم، آرای آنان اجرا نشود.

وی با بیان این‌که برنامه قوه قضاییه به هیچ وجه کوتاه آمدن از معیار و شاخص خود یعنی عمل به قانون نیست، تصریح کرد: رسیدگی‌ها و برخوردهای قضایی شامل تمام افراد حتی افراد شاغل در قوه قضاییه با طی تشریفات قانونی نیز خواهد بود و توقع ما از همگان این است که از دستگاه قضایی توقعات فراقانونی نداشته باشند. ما حتی اگر شخصا نخواهیم با کسی برخورد کنیم اما حسب وظیفه قانونی خود، باید در مقابل تمام تخلفات و جرایم، بدون تبعیض بایستیم.

رییس دستگاه قضایی در ادامه سخنان خود به تحریم‌های گسترده کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و با تاکید بر این‌که ملت و مسئولان ایران در طول بیش از 30 سال گذشته همواره مورد تهدید و تحریم دشمنان بوده و همواره این توطئه را خنثی کرده‌اند، افزود: دنیای امروز طوری نیست که آمریکا گمان کند اگر کشوری را تحریم کرد راه دیگری برای زندگی وجود ندارد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: ملتی که بر پایه ارزش‌های الهی و انسانی و برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرده و انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته با این تحریم‌ها مسیر حق خود را عوض نخواهد کرد و با اقتدار راهش را ادامه خواهد داد.

وی خواستار همکاری تمام قوا برای پشت‌ سر گذاشتن توطئه‌ اخیر دشمنان شد و گفت: قطعا مسئولان اجرایی و دولت محترم تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکلات مردم به کار می‌گیرند و امیدواریم با مدیریت صحیح و تشخیص اولویت‌ها از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش مشکلات استفاده شود.

رییس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان این ماه شریف را یکی از عنایت‌های الهی برای نزدیکی بیشتر انسان به حق‌تعالی دانست و تصریح کرد:‌ خداوند متعال که همه چیز در اختیار اوست فرموده است که مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. امیدواریم که همه ما به این یقین برسیم که در وعده الهی هیچ تخلفی نیست.

آملی لاریجانی یادآور شد: ماه مبارک رمضان زمان بسیار مناسبی برای زدودن پرده‌های غفلت و رسیدن به قرب الهی و استجابت دعاهاست.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی رییس‌ کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از دولت گزارش‌هایی از روند و شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌های ویژه مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان ارائه کردند.






      

آیت الله موسوی اردبیلی در پیامی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان صادر کرده است با انتقاد از گرانی‌های اخیر تصریح کرده است: مسؤلان امر موظفند برای اوضاع نگران کننده اقتصادی فکری بکنند و موارد دردناک و تلخ فقر و ناتوانی و مشکلات معیشتی مردم از بی‎کاری و نداری و بیماری و بدهکاری که قاعدتاً از آن ها بی خبر نیستند را چاره کنند و مایه تأسف است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی که با آرزوی فقر زدایی و برقراری عدالت اجتماعی بر پا شد هنوز شاهد چنین مسائلی باشیم.

خبرآنلاین : آیت الله موسوی اردبیلی در پیامی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان صادر کرده است با انتقاد از گرانی‌های اخیر تصریح کرده است: مسؤلان امر موظفند برای اوضاع نگران کننده اقتصادی فکری بکنند و موارد دردناک و تلخ فقر و ناتوانی و مشکلات معیشتی مردم از بی‎کاری و نداری و بیماری و بدهکاری که قاعدتاً از آن ها بی خبر نیستند را چاره کنند و مایه تأسف است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی که با آرزوی فقر زدایی و برقراری عدالت اجتماعی بر پا شد هنوز شاهد چنین مسائلی باشیم. اما وظیفه دولت و حکومت چه به آن عمل کند و چه نکند وظیفه عمومی و مردمی را نفی نمی کند. بلکه اگر مسؤلان امر در انجام وظیفه قصور یا تقصیری داشته باشند وظیفه ما سنگین تر می شود.

متن کامل این پیام در ادامه می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَالحَمْدُ للهِ الَّذِی حَبَانَا بِدِیِنِه وَاخْتَصَّنَا بِمِلَّتِهِ وَسَبَّلَنَا فِی سُبُلِ إحْسَانِهِ، لِنَسْلُکَهَا بِمَنَّهِ إلَی رِضْوَانِهِ، حَمْدَاً یَتَقَبَّلُهُ مِنَّا، وَیَرْضَی بهِ عَنَّا. وَالحَمْدُ الله الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْکَ السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرَ الصَّیَامِ وَشَهْرَ الاِسْلاَم وَشَهْرَ الطَّهُورِ وَشَهْرَ التَّمْحِیْصِ وَشَهْرَ القِیَامِ، (... الَّذِی أُنْزِلَ فِیْهِ القُرْآنُ هُدی لِلنَّاسِ وَبَیَنَّاتٍ مِنَ الهُدی وَالفُرْقَانِ...). (از دعای سید الساجدین در آغاز ماه مبارک رمضان)
سلام و صلوات الهی بر نبی رحمت و رسول هدایت و شفیع امت محمد مصطفی (ص) و بر خاندان پاک و اهل بیت معصوم و مهدی و هادی او.

برادران و خواهران مسلمان سلام بر شما که بار دیگر به میهمانی الهی دعوت شده اید و در آستانه ماهی قرار گرفته اید که فرصت تجدید قوای معنوی و سرزندگی ایمانی را در اختیار همگان قرار می دهد.

زندگی روزمره و منازعه برای حیات دنیوی که مع الاسف روز به روز پر زرق و برق تر و در عین حال پیچیده تر و دشوارتر می شود روح لطیف انسانی را خسته می کند و نفحه ی زندگی بخش رحمانی را بی رمق می گرداند و انسان گرفتار در این ورطه را به ناامیدی و سرگردانی و پوچی می کشد. فرصت های معنوی که در زندگی روز و ماه و سال و عمر انسان فراهم آمده است درچه هایی برای بازگشت به فضای معنویت است و از همه ی آن ها مغتنم تر و کارسازتر ماه مباک رمضان است. ماهی که با عبادت مستمر در همه ی ساعات روز و توجه به مبدأ و تحمل گرسنگی و تشنگی و یادآوری معاد همراه است. ماهی که درهای آسمان بر زمین گشوده می گردد. از آسمان بر زمین قرآن فرو می ریزد و از زمین به آسمان دعا فرا می رود.

جدا شدن نظم خور و خواب از عادت مألوف و محور شدن نظم عبادی فرصتی است برای بازسازی روحی و محاسبه سود و زیان اقدامات یک ساله و بررسی میزان موفقیت ها و شکست ها در طی مسیر انسانیت و نیل به اهداف الهی، با خود بیاندیشیم که در این عالم از پی کدام کار آورده شده ایم و مراد خالقمان از زندگی چه بوده است و باید به چه نتایجی برسیم تا زندگی گرانبها و فرصت منحصر به فرد عمر را نباخته باشیم.

از فرصت بی نظیر این ماه استفاده کنیم و با ذکر دعا و تلاوت قرآن با خدای خود سخن بگوییم و از او سخن بشنوییم و یاد او را در دل زنده کنیم و غبار مهجوریت از آن دوست حقیقی را از چهره جان بشوییم و بدانیم بسیاری از دردها و ناکامی ها و نابسامانی ها در زندگی فردی و جمعی ما معلول فراموش کردن خداست و با یاد و نام اوست که زندگی رنگ دیگری می گیرد.

ماه مبارک رمضان فرصت بی نظیر برای بازسازی اخلاقی و تهذیب نفس نیز هست. مانند یک اردوی آموزشی است که در حین انجام وظیفه فرصتی برای بازآموزی و توانمند شدن فراهم می آورد. تشنگی و گرسنگی که به اختیار و با هدف قرب خداوند حاصل می شود دل و جان را نرم می کند و آماده موعظه پذیری. با مطالعه کتب اخلاقی و رجوع به سیره پیامبر خدا (ص) و ائمه هدی (ع) و با حضور در مجالس وعظ و محافل قرآنی و دینی به ترمیم اخلاق و تقویت شخصیت انسانی خود کمک کنیم.

در این ماه به یاد آوریم و به هوش باشیم که شرط سعادت جاودانه یاد خدا و نیل به قرب اوست و شرط زنده بودن یاد او در دل سلامت دل است. دلی که آکنده از کینه و حقد و حسد و بخل و آزمندی است ظرف نزول یاد خداوندی نیست. عرش الهی دلی است که محبت خدا و بندگانش در آن موجه می زند رأفت و رحمت بر خلق خدا آن را آکنده است و آرامش و اطمینان به سرانجام نیک نیکخواهان وداوری حقِ پروردگار آن را فرا گرفته است.

زبانی به نام مقدس او معطر می شود که به دروغ و دشنام و تهمت و غیبت آلوده نباشد. مباد که ماه مبارک رمضان بگذرد و از آثار گناه بر دل و زبان چیزی باقی مانده باشد. مباد که رمضان ها بر ما و جامعه ما بگذرد و جامعه اسلامی ما و کشور مفتخر به نام نامی اهل بیت پیامبر (ص) شاهد بد اخلاقی و اتهام زنی و دروغ پراکنی باشد.

شکم های گرسنه و دهان های تشنه در ماه مبارک رمضان ما را به یاد روزی می اندازد که تمام وجودمان را فقر و نیاز فرا خواهد گرفت و غیر از رحمت واسعه پروردگار چشم امید به جایی نخواهیم داشت. افزون بر آن باید به یاد گرسنگان از اهل شهر و دیار و ملک و سرزمین مان هم باشیم. هرچند مسؤلان امر موظفند برای اوضاع نگران کننده اقتصادی فکری بکنند و موارد دردناک و تلخ فقر و ناتوانی و مشکلات معیشتی مردم از بی‎کاری و نداری و بیماری و بدهکاری که قاعدتاً از آن ها بی خبر نیستند را چاره کنند و مایه تأسف است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی که با آرزوی فقر زدایی و برقراری عدالت اجتماعی بر پا شد هنوز شاهد چنین مسائلی باشیم. اما وظیفه دولت و حکومت چه به آن عمل کند و چه نکند وظیفه عمومی و مردمی را نفی نمی کند. بلکه اگر مسؤلان امر در انجام وظیفه قصور یا تقصیری داشته باشند وظیفه ما سنگین تر می شود. نکند در ماه مبارک رمضان از همسایگان و اطرافیان خود بی خبر باشیم. نکند بر سر سفره های رنگین بنشینیم و در کنارمان افرادی از گرسنگی رنج ببرند. بیایید در این ماه رحمت که خداوند کریم ما را مورد عنایت خود قرار می دهد به بندگان او کریمانه رحمت بورزیم و چه با ابتکار عمل فردی و شخصی و چه با همکاری و اقدامات جمعی تا حد مقدور به درماندگان و نیازمندان رسیدگی کنیم.
این ماه عزیز ماه تقویت روحیه برادری و دوستی نیز هست مؤمنان در این ماه بیش از هر ماه دیگری در مساجد و محافل دینی گرد می آیند به منازل یک دیگر رفت و آمد و سرکشی می کنند و پیوندهای دوستی و محبت تحکیم می شود. جامعه ما چه در سطح ملی و به عنوان مردم ایران عزیز و چه در سطح جهانی و به عنوان امت اسلامی به دوستی و الفت سخت محتاج است. حوادثی که در این مختصر مجال شرحشان نیست مع الاسف در میان ملت ما کدورت هایی را پدید آورده است یک ملت مسلمان و سرزنده باید بسیار بیش از این متحد و همراه و همدل باشند. امید می رود که مسئولان امر و مقامات مملکتی و فعالان سیاسی از در عفو و رأفت و رحمت درآیند و به آرامش و دوستی و آسایش عمومی بیاندیشند و از عموم مردم شریف توقع می رود که در سطح خانواده ها و اقوام و خویشان و همسایگان و همشهریان تا برسد به سطح ملی و کل جامعه ایرانی تمام تلاش خود را برای وحدت و دوستی و رفع کدورت ها و سوء تفاهمات بکار گیرند. جامعه ما در کوران مشکلاتی که بی نیاز از توصیف است بیش از همه چیز به همدلی و برادری و وحدت نیاز دارد.

در سطح جهانی نیز مع الاسف شاهد درگیری ها و مواجهه های ویرانگر هستیم. امروز در قلمرو امت اسلام هرچند شاهد شور و نشاط و حرکت های مردمی خصوصاً در کشورهای عربی هستیم متأسفانه درگیری ها و خون ریزی ها و جنایات دردناکی را نیز شاهدیم. مایع دریغ و اسف است که در دنیای پر حادثه ای که فرصت ها طلایی از سویی و تهدیدات نابود کننده از سوی دیگر متوجه عالم اسلام و ملت های مسلمان شده است، درگیری و تفرقه میان دولت ها و ملت های مسلمان و منازعات داخلی و ظلم و ستم بر مردم بی دفاع و خودکامگی و زیاده خواهی برخی سران بی تعهد فرصت ها را بر باد می دهد و تهدیدها را به فاجعه تبدیل می کند و این در حالی است که رقبا در تلاش اند و دشمنان در کار توطئه؛ خصوصاً دشمن استعمارگر و زیاده خواه و کیان صهیونیزم اشغالگر و متجاوز از نقاط ضعف امت اسلامی بهره می برند. امید است که ماه مبارک رمضان که علاوه بر همه ی مزایای معنوی و برکات الهی اش یادآور پیروزی مسلمانان در جنگ بدر نیز هست ما را به خود آورد و امت اسلام و سران دول اسلامی را به وحدت و برادری و توجه به حقوق مردم و دست برداشتن از تفرقه و نزاع با یکدیگر و تعدی و ستم بر ملت ها وادار سازد.
از خداوند رحمان و رحیم برای همه ی امت اسلام خصوصاً ملت شریف ایران در این ماه مبارک رحمت و مغفرت و حسن عاقبت مسألت دارم.

خداوندا بر امت پیامبر خاتم (ص) در این ماه برکات خود را فرو ریز و امور مسلمین را اصلاح فرما، وحدت و برادری را بر تفرقه و دشمنی و حق مداری و رعایت حقوق ملت را بر زورگویی و خودکامگی و آسایش و آرامش را بر فقر و فاقه پریشان حالی چیرگی بخش.
خداوندا این ماه را بر همه ی ما مبارک گردان و در شب قدر برای ما طاعت و مغفرت و حسن عاقبت و سلامت و عافیت مقدر فرما.

خداوندا به ما توفیق تهذیب نفس و ارتقای روح و همدلی با دردمندان و رسیدگی به نیازمندان و عبادت و بندگی و قرب خودت را کرامت فرما.
از همه ی برادران و خواهران ایمانی ملتمس دعای خیر در مظان اجابت هستم.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته






      

وی با اشاره به اینکه سن ازدواج بالاتر رفته و طلاق نیز افزایش دارد، بیان داشت: بر اساس آمار بیشترین طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد.

مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مهریه زنان باید بیمه شود، گفت: طرح بیمه مهریه را به وزیر دادگستری پیشنهاد دادیم.
 
به گزارش فارس، زهره‌سادات لاجوردی در همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی اظهار داشت: موضوعات مهمی در کشور مطرح است که نخبگان و صاحب‌نظران باید درگیر این مسائل شوند.
 
وی بیان داشت: تاکنون سه نشست اندیشه راهبردی در حضور مقام معظم رهبری با موضوع "الگوهای اسلامی ایرانی پیشرفت"، "عدالت" و "زن و خانواده" برگزار شده است.
 
لاجوردی زن را مدیر اصلی خانواده خواند و عنوان کرد: با تبیین نظر اسلام در مورد زنان می‌تواند به شبهه‌های دشمنان در این زمینه پاسخ داد.
 
وی برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در محافل علمی را یکی از دغدغه‌های رهبری خواند و تصریح کرد: به این موضوع کمتر توجه شده است و نشست‌های راهبردی گامی در زمینه گفتمان‌پردازی و نظریه‌پردازی است.
 
لاجوردی با اشاره به اینکه زن و خانواده در فرمایشات رهبری جزو مسائل اصلی کشور است، بیان کرد: فکر، علم، معنویت و زندگی شاخص‌های مهم در عرصه‌های پیشرفت است.
 
وی ابراز داشت: حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه مهم است به شرط آن که از وظیفه و نقش اصلی خود در خانواده غفلت نکنند.
 
این مسئول حضور زنان ایرانی در مجامع ملی و بین‌المللی را لازم دانست و افزود: حضور زنان در بخش‌های مدیریتی، سیاسی و اقتصادی بیش از گذشته شده است، اما باید توجه کرد که در این زمینه دچار افراط و تفریط نشویم.
 
لاجوردی خاطرنشان کرد: زنان تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای در ایران زندگی می‌کنند که در خانه حضور دارند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه مهریه زنان باید بیمه شود، گفت: در دیدار با وزیر دادگستری پیشنهاد بیمه مهریه را ارائه کردیم.
 
لاجوردی اذعان داشت: با پرداخت مبلغی برای بیمه مهریه می‌توان مهریه را بیمه کرد و این ژول را در اختیار زنان قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه سن ازدواج بالاتر رفته و طلاق نیز افزایش دارد، بیان داشت: بر اساس آمار بیشترین طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد.
 
لاجوردی ارائه آموزش به زوج‌ها را در پایداری خانواده مهم برشمرد و ابراز داشت: مهریه‌های بالا عاملی برای پایدار نماندن زندگی شده است.






      

معاون امور بین الملل رئیس جمهور در خصوص احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: طبق روالی که در سایر کشورها هم در زمان برگزاری کنفرانس های بین المللی وجود دارد در کشور ما نیز احتمالا تعطیلات چند روزه ای خواهیم داشت
معاون امور بین الملل رئیس جمهور از تعطیلی چند روزه شهر تهران در هنگام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

به گزارش مهر، علی سعیدلو در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد  در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ریزیهای انجام شده در مورد ساخت و ساز سالن اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برنامه ریزی هایی از قبل صورت گرفته بود و با توجه به بودجه ای که به موقع رسید کار ساخت این ساختمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ساخت سالن جلسات و وی.آی.پی سالن اجلاس عدم تعهد در دست وزارت راه و شهرسازی است گفت: نسبت به برنامه ای که از قبل پیش بینی کرده ایم تاکنون مشکلی بوجود نیامده و از برنامه عقب نیستیم.

معاون امور بین الملل رئیس جمهور در خصوص احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: طبق روالی که در سایر کشورها هم در زمان برگزاری کنفرانس های بین المللی وجود دارد در کشور ما نیز احتمالا تعطیلات چند روزه ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از آنجایی که اجلاس سران عدم تعهد در شهریورماه بعد از ماه رمضان برگزار می شود و عده زیادی از مردم به سفر می روند مشکل چندانی در مورد تعطیلات وجود ندارد.

سعیدلو همچنین خاطرنشان کرد: اجلاس کارشناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 5 و 6 شهریورماه، اجلاس وزاری خارجه 7 و 8 شهریورماه و اجلاس سران عدم تعهد 9 و 10 شهریور برگزار می شود.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >