آمار مرداد 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 832665
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 12:5 ع
تاریخ روز

شهرک های ساحلی عیار فرهنگ سواحل مازندران نیست +تصاویر سایتهایی بر مدار سیاه نمایی  -- شهرک های ساحلی عیار فرهنگ سواحل مازندران نیست +تصاویر

 

 

قبل از آنکه به تشویش اذهان عمومی نسبت به سواحل شمالی بپردازید و دست به یک غلو خبری بزنید ،بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با متولیان این امر در بحث اجرا و نظارت سواحل خصوصی به گفتگو بپردازید تا ملاک خود و مابقی کابران را به چند تصویر در فضای مبهم اینترنت قرار ندهید.

 ناترینگ به نقل از بلاغ در یکی از سایتهای مطرح کشور یادداشتی درباره سواحل شمال دیدم که متاسفانه برخی از سایت های شمالی هم متاثر از جو چنین تیترهایی به انتشار آن پرداختند؛ بهتر دانستم به مطلبی کوتاه ،برای اینکه بیش از این یک سایت ارزشی دچار جوگرفتگی ناشی از شبکه های اجتماعی به پخش تصاویری از سواحل شمال نشده، بپردازم.

یکی از برنامه هایی که بعد از 33 سال ازعمر پربرکت انقلاب اسلامی به اجرا درآمد و توانست برای اولین بار نه تنها در استان مازندران بلکه درسطح کشور، با تلاش های صورت گرفته از طرف مسئولین استانی بالاخص با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی انجام پذیرفت؛ طرحی بعنوان ساحل سالم بود که درتمامی شهرهای ساحلی استان مازندران بصورت یکپارچه و با برنامه ریزی خاص به اجرا درآمد .

طرح ساحل سالم

کسی بر این قضیه منکر نیست که اینگونه طرح ها به دلیل نبود یک سابقه قبلی بی عیب و نقص نیست و از سویی مقابله با سوء فرهنگی که سالها برخی مرفهینی که بی قیدی را پیشه خود ساخته بودند به یک سال و دو سال بر نمی گردد و از سویی همسو نبودن برخی از سیاستهای بعضا برخی از دستگاههای متولی امر در استان برای مقابله با ورود فرهنگ های وارداتی غیر بومی خود عامل کند شدن فرهنگ سازی اسلامی در سواحل به ظاهر و باصطلاح غربی شماست.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سواحل دریا با هدف جلب رضایت‌مندی گردشگران و مسافران در تابستان امسال یکی از اهداف بزرگ طرح ساحل سالم بود که تحول چشمگیری در ارتقای فرهنگ پذیرایی از مسافرین و گردشگران و مفرح نمودن اوقات مسافرانی که برای استفاده از دریا به مازندران سفر می کنند ،را داشت که تا بحال از شهرهای ساحلی گزارشی مبنی بر نارضایتی مسافران از رفتارهای ناشایست در سواحل دریا و همچنین زیر پا گذاشتن موازین شرعی من جمله شنای مختلط و ...در نقاط زیر پوشش طرح ساحل سالم نداشتند .

طرح ساحل سالم

مسئولین استانی با جدیت و حساسیتی که در نحوه اجرا در طرح سالم سازی دریا دارند و اینکه استان مازندران به لحاظ دینی و مذهبی وهمچنین با داشتن نعمات خدادادی اعم ا ز دریا ،کوه و جنگل در جذب توریست جایگاه ویژه ای در کشور دارد، در بحث نظارت بر طرح سالم سازی دریا اعم از طرح های عمومی و خصوصی که یکی از دغدغه های اصلی مسئولین استانی بوده و هست ،گفتن اینکه عدم کنترل نهاد های نظارتی بر ساحل خصوصی که در کنار طرح های عمومی است ، سیاه نمایی بیش نیست.

گرچه منکر این نمی توان شد شهرک های ساحلی با داشتن چند ویلای اختصاصی در کنار دریا،و به دلیل آنکه تعداد محدودی از افراد، مالک زمین ها و سواحل نزدیک به این شهرک ها هستند ، یک سری افراد سودجو برای به فساد کشاندن مناطق تفریحی دست به بی بندوباریهای اخلاقی میزنند اما اینکه به صورت یک منطقه آزاد و بدون نظارت اداره می شود ، اشتباه است .مخصوصا اگر در کنارساحل عمومی باشد و گفتن "نبود نظارت" به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از این اقدامات است.

نا گفته نماند یک سری از کارشکنی ها در بحث نظارت بر شهرکهای تفریحی در ساحل وجود دارد که نیازی به مطرح کردن آن نیست .

اما اینکه براحتی بخواهیم از تصاویری که در شبکه های اجتماعی آنهم از یک جمع خصوصی در طرحی تفکیک شده که اشخاصی مریض به گرفتن این تصاویر پرداخته و در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند،یک غلو خبری در بحث عدم نظارت و اجرای سالم سازی دریا در شمال کشور را بزنیم،درست نیست.

نکته ای که باید یادآور شد آن است که نباید با بسنده کردن به آمار غیر رسمی و تایید نشده وهمچنین دوسه تصویر!!! که بسیاری از این عکسها قدیمی بوده ، براحتی تشخیص داده می شود که دوسه عکس متمایز ازبقیه نه تنها کنار طرح بلکه داخل طرح عمومی زنانه است که بعضا اشخاص بی قید از همان طرحی که تفکیک شده است به گرفتن عکس پرداخته وبا گفتن اینکه اینجا ساحل شمال است ، به انتشار آن در شبکه ها می پردازند به سیاه نمایی و زیر پا گذاشتن تمامی زحمات مسئولین در اجرای طرح های سالم سازی دریا پرداخت.

سواحل خصوصی دریای مازندران

اما در بحث عدم ورود دستگاه نظارتی به سواحل خصوصی باید گفت ،عده ای که دراین پلاژها به برگزاری پارتی های مختلط شبانه و بی بندوباری می پردازند بیشترشان آقازده های پایتخت نشین و مرفهینی هستند که به برخی از دستگاه نظارتی به دلیل همان برخی از کارشکنی ها اجازه برخورد به این گونه اعمال شنیع را نمی دهد.

لازم به ذکر است قبل آنکه درمورد طرح های سالم سازی در سواحل شمال اعم از عمومی و خصوصی حرفی به میان آورید وبا استناد به چند تصویر قدیمی و همچنین دوسه عکسی که اشخاص بی قید و همچنین سود جو برای انتشار آن در شبکه ها اقدام می کنند، از آن بعنوان" ساحل خصوصی شمال بفرمایید!" یاد کنید، قبل از آنکه به تشویش اذهان عمومی نسبت به سواحل شمالی بپردازید و دست به یک غلو خبری بزنید ،بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با متولیان این امر در بحث اجرا و نظارت سواحل خصوصی به گفتگو بپردازید تا ملاک خود و مابقی کابران را به چند تصویر در فضای مبهم اینترنت قرار ندهید.






      

براساس نتایج سرشماری سال 90 و همچنین بنا به گفته مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 2 میلیون و 500 هزار خانوار از خانوارهای کشور توسط زنان سرپرستی می شود که رقمی حدود 12.1 درصد کل خانوارهای کشور است این آمار نسبت به 5 سال گذشته یعنی سال 85 بیشتر از 900 هزار خانوار افزایش یافته است و به عبارت بهتر طی 5 سال تعداد زنان سرپرست خانوار از حدود یک میلیون و 600 هزار نفر به حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است که طلاق و فوت همسر و ازدواج نکردن دختران سه دلیل مهم افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار است.

به نوشته روزنامه خراسان براساس آمارها در سال 85 تعداد خانوارهای کشور 17 میلیون و 501 هزار و 771 خانوار بود که 9.5 درصد آن توسط زنان سرپرستی می شد که رقم یک میلیون و 662 هزار و 611 خانوار را شامل می شد اما این رقم در سال 90 افزایش چشمگیری داشته است به طوری که از 21 میلیون و 185 هزار و 647 خانوار کل کشور 12.1 درصد آن توسط زنان سرپرستی می شود که رقم 2 میلیون و 563 هزار و 463 خانوار را شامل می شود و به عبارت بهتر طی 5 سال 900 هزار و 852 خانوار به تعداد خانوارهای زن سرپرست یا تعداد زنان سرپرست خانوار اضافه شده است که خود جای بحث و بررسی درباره دلایل این افزایش چشم گیر و قابل توجه دارد. علاوه بر این تعداد خانوارهایی که توسط زنان سرپرستی می شود طی سال های گذشته روند صعودی داشته است که در جدول زیر آمده است.

افزایش آمار طلاق عمده ترین دلیل افزایش زنان سرپرست خانوار

سیدحسن موسوی چلک مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خراسان با اشاره به افزایش در حدود 3 درصدی تعداد زنان سرپرست خانوار در فاصله زمانی سال 85 تاکنون که معادل 900 هزار نفر می شود، گفت: براساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران 12.1 درصد از سرپرستان خانوار در ایران را زنان تشکیل می دهند که متاسفانه در مقایسه با آمارهای سال 85 افزایشی در حدود سه درصد را نشان می دهد. وی تصریح کرد: از بین در حدود 21 میلیون خانواده ایرانی بیش از دو میلیون و 500 هزار خانواده تحت سرپرستی زنان قرار دارند و متاسفانه با افزایش زنان سرپرست خانوار شاهد جوان ترشدن این زنان نیز هستیم. موسوی چلک افزایش آمار طلاق در جامعه را عمده ترین دلیل افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار دانست و پس از آن مرگ ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی و فوت طبیعی را به عنوان دومین و سومین دلیل افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار اعلام کرد. وی با تاکید بر این که اکثر زنان سرپرست خانوار در کشورما از سطح تحصیلات و مهارت های فنی و حرفه ای پایینی برخوردارند اظهار داشت: پایین بودن سطح آگاهی و تحصیلات و همچنین مشکلات اقتصادی و عملکرد نامناسب نظام تامین اجتماعی در کشورمان این قشر از جامعه را بیش از دیگران در معرض آسیب های اجتماعی قرار داده است.

تنها یک میلیون و 220 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت هستند

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان های حمایتی را کمتر از مجموع این زنان دانست و گفت: 174 هزار نفر از این زنان تحت حمایت بهزیستی هستند و در حدود یک میلیون و 50 هزار نفر نیز تحت پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی قرار دارند. وی افزود: سازمان های حمایتی می بایست در کنار حمایت های مستقیم از زنان سرپرست خانوار آموزش های لازم برای رویارویی با مشکلات و جلوگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی را به آن ها بدهند. در همین حال لازم است کارگروه هایی برای جلوگیری از عواملی که به از دست رفتن سرپرست یک خانوار منتهی می شود تشکیل شود و با کاستن از آمار طلاق و تصادفات رانندگی بنیان خانواده ها را استحکام بخشند.






      






      

 

«بخشهای اصلی ویژه روز قدس(آخرین جمعه ماه مبارک رمضان)»

قدس، در چنگال صهیون

صهیونیسم شناسی

در نگاه امام و رهبری کتابخانه: معرفی دولت نامشروع اسرائیل
بخش ویژه صوتی - تصویری یادگاری ها(تم موبایل - اسکرین سیور - والپیپر)
بخش ویژه غزه صهیونیزم مسلط بر تمامی رسانه های دنیا
*** قدس، در چنگال صهیون
قدس موطن آرزوهاى مسلمین

1- پیشینه بیت المقدس،2- پیدایش جنبش صهیونیزم،3- صهیونیزم سیاسى و سوء استفاده تاریخى از...، 4- سیاست رژیم صهیونیستى ، 5- مذاکرات سازش، وداع با آرمان فلسطین ، 6- انتفاضه

یهود تنها جماعتى است که نظام مالى و اقتصادى جدید را بر اساس رباخوارى بنیان‏گذارى نموده است، چنان که خاندان «روچیلد» یهودى که در قرن گذشته مى‏زیسته‏اند و در اروپا و آمریکا پراکنده شده بودند، همان کسانى هستند که نظام اقتصادى جهان را بر پایه رباخوارى بنیان نهادند و...

بیت المقدس (سفرنامه)

چون مقدارى بالا رفتیم صحرایى عظیم در پیش آمد، بعضى سنگلاخ و بعضى خاکناک بر سر کوه، شهر بیت المقدس نهاده است. و از طرابلس - که ساحل است - تا بیت المقدس پنجاه و شش فرسنگ، و از بلخ تا بیت المقدس هشتصد و هفتاد و شش فرسنگ است...

مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس(1) - (2)

مسجد الاقصی در معرض تهدید

سجد الاقصی قبله اول وسومین مکان مقدس مسلمانان می باشد این حرم شریف از دیر باز مورد تاخت و تاز دشمنان آن بوده است لیکن از زمانی که دشمنان این مکان مقدس (بویژه صهیونیستهای افراطی) پا به سرزمین مقدس نهادند واقدام با آتش زدن آن کرده اند هر ساله این مسجد با نزدیک شدن به سالگرد این واقعه شوم بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.

سنگ...سنگ...تا پیروزی...

آری...من بابایم را دوست دارم...اما چون نیست، یادگارش یعنی سنگ را به رفاقت برگزیده ام... هر روز کیفم پر از سنگ است که به مدرسه ی جهاد میروم وخالی است از همه چیز، جز کینه وقتی که بر میگردم...سنگ همه خشم من است در عین حال که همه محبت من است...سنگ پیام آور کینه من است...

*** در نگاه امام و رهبری
جریان انتفاضه فلسطین و اندیشه حضرت امام خمینی(ره)

اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس مسئولیت نکنند و به پا نخیزند، اگر اسلام واقعی که عامل وحدت... و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی می باشد به دست عوامل و ایادی اجانب و در زیر پرده سیاه استعماری افروخته گردد، روزهای سیاه و نکبت بارتری برای جامعه های اسلامی در پیش است و خطر ویران کننده ای متوجه اساس اسلام و احکام قرآن است....

پیام امام (ره): روز قدس روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین

گزیده هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره روزقدس

- محور اصلی‌" انتفاضه ‌اقصی"، "بیت‌المقدس‌ است‌.
- صهیونیسم‌ در مقابل ‌موج ‌نسل­های ‌رو به ‌ازدیاد فلسطینی‌ طاقت‌ نخواهد آورد.
- صهیونیسم ‌و دولت‌ غاصب‌ و مجعول‌ صهیونیستی‌ در فلسطین‌، محکوم ‌به ‌فناست‌.
- ما حقیقتا صهیونیست­ها را دشمن‌ دنیای ‌اسلام ‌می‌دانیم‌.

روز قدس از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

این کالاها را تحریم کنید!Boycott-Israeil

لیستی از شرکت های مرتبط با رژیم صهیونیستی

 

موسس حوزه، پایه گذار مبارزه با اسرائیل





      

*** بخش ویژه صوتی - تصویری
کلیپ های مقاومت اسلامی فلسطین (تصویری)

مستند های مربوط به فلسطین (تصویری)

مستند هشتاد سال مقاومت - مستند جلجتا - مستند بچه های آتش

آوای مقاومت اسلامی فلسطین (صوتی)

سرود های مقاوت فلسطین(برگزیده ها) - بیانات و سخنرانی های شخصیتها، مرتبط با فلسطین

قطعه فیلمی از شلیک نظامیان صهیونیست و کشته شدن پدر و مادر یک دختر بچه(تصویری)

***  بخش ویژه غزه

رژیم صهیونیستی از غزه چه می خواهد؟

اسراییل با تحمیل محاصره می خواهد؛ مقاومت تمامی گروه های فلسطینی را متوقف سازد و زیر ساخت های آنان را از بین ببرد و مانع از حمایت های بی دریغ مادی و معنوی فلسطینیان از گروه های مقاومت شود و رهبران مقاومت را نابود کند.

علاج واقعه را قبل وقوع باید کرد

غزه با خون شهیدان نورانی شده است

آن چه که امروز در غزه می گذرد؛ به همه ما مربوط است و تنها یک مسئله و موضوع صرفا فلسطینی نیست و ما نباید از تحمل بار مسئولیت و مشارکت در درد و رنج آنان شانه خالی کنیم و خون های به ناحق ریخته شده آنان را نادیده بگیریم . ما راه گریزی نداریم و داستان ما ادامه خواهد داشت و دفاع از حق ما را در معرض مرگ قرار داده است ولی...

غزه به روایت تصویر

15 1_8612100192_L600 1_8612120449_L600 2_8612100192_L600 2_8612120449_L600 3 3_8612100192_L600

غزه و داستان کانون تروریسم

"میخائیل" نویسنده بنام صهیونیست می گوید: "اشغالگری صهیونیستی زیرساخت اصلی تروریسم است. بر خلاف آنچه شارون ـ موفاز می گویند، زیرساخت اصلی تروریسم فلسطینی (مقاومت) تنها یک چیز است که همان اشغالگری می باشد. اقدامات اشغالگرایانه اسرائیل ریشه، پایه، اساس و زیرساخت اصلی تروریسم است و...

هولوکاست غزه!

گلدمایر روزی که می شنید یک فلسطینی به دنیا آمده است همان روز دچار غم اندوه و افسردگی می شد و رابین آرزو می کرد؛ روزی از خواب بیدار شود و بشنود غزه را آب برده است و بسیاری از رهبران اشغالگران آرزو می کردند تا غزه نابود و از نقشه جهان محو شود.






      
   1   2   3   4   5   >>   >