آمار خودم - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 76
کل بازدید : 833813
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 6:7 ص
تاریخ روز

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

1370/12/13

 بیانات در دیدار اعضاى گروه ویژه و گروه معارف اسلامى صداى جمهورى اسلامى ایران‌

البته این نکته‌یى که عرض کردم، شامل دعاهایى که بعد از اذان صبح خوانده مى‌شود، یا دعاى روزها - که قبلاً خوانده مى‌شد و الان مدتى است آن را قطع کرده‌اند و ما هم گفتیم که قطع نکنند - نمى‌شود. اگر این دعاها را با سبک قرآن‌خوانىِ فارسى بخوانند - همین سبکى که در مسجدها مى‌خوانند - مطلوبتر است؛ آن آهنگهاى کشیده خیلى مناسب نیست. البته همین دیروز یا پریروز بود که دیدیم بعد از اذان دعایى با لحن عربى خوانده شد که خوب و دلنشین بود؛ اما اگر بخواهند آن را بِکِشند، چیز مطلوبى نخواهد شد. البته استثناهایى هم وجود دارد؛ مثلاً آن «ربّنا»هایى که شجریان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب مى‌گذارند، یک کار هنرى است؛ یک کار حالى نیست؛ مناسب نیست که بعد از اذان، کسى بخواهد آن‌طور چیزى را بگذارد؛ نه، بعد از اذان، به نظرم مى‌رسد که همین صداى معمولىِ مسجدىِ ما بهتر و مناسبتر باشد.

 یک نکته را هم در خصوص اذانهایى که از صدا و سیما پخش مى‌شود، متذکر مى‌شوم. شما(20) به اذان غلوش اشاره کردید؛ اما عیب اذان غلوش این است که آهسته گفته شده است؛ اذان استودیویى است؛ مثل این‌که براى خودش حدیث نفس کرده است. اذان ابوزید هم همین‌طور است؛ او هم براى خودش گفته است؛ اینها براى دیگران اذان نگفته‌اند. ما در این‌جا به آقایان قرّاء مصرى گفتیم که اذان باید از دل کنده بشود؛ یعنى اذان گلدسته‌یى بگویند؛ اذان استودیویى به درد ما نمى‌خورد! اذان گلدسته‌یى، مثل همان اذانى است که شما گفته‌اید؛ یا اذان آقاى شریف که انصافاً از آن اذانهاى بسیار خوب و درجه‌ى یک است. البته این اذان آقاى شریف، نسخه‌ى بدل است؛ اصلش را یک عرب گفته است و من سالها پیش این اذان را شنیده‌ام. مرحوم عطاءاللَّه زاهد(21) مى‌گفت که موسیقى متن فیلم محمّد رسول‌اللَّه را از اللَّه‌اکبر آن اذان گرفته‌اند. اذان طوخى و اذان مؤذن‌زاده هم خوب است؛ اذان پُرحرارت و پُرمغزى است.

بناى ما بر این نبوده که در رادیو و تلویزیون، از اول تا آخر، همین چهار تا اذان را بگذاریم؛ نه، بنا بر این بوده است که اذان گفتن را نظمى بدهند؛ منتها براى این‌که خیلى شلوغ نشود، گفته شد که مرزى بگذارند. البته ممکن است گاهى بعضى از اذانها را هم بگذارند؛ اما توجه داشته باشید که اذان رسمى و دایمى رادیوى ایران که ما مى‌خواهیم در دنیا پخش بشود، باید - به قول شماها - یک اذان استاندارد باشد؛ یعنى بتوانیم آن را عرضه کنیم و بگوییم ما این‌طورى اذان مى‌گوییم.

 اذان چون عربى است، باید آن را به لهجه‌ى عربى گفت؛ مثل قرآن، که اگر آن را با لهجه‌ى غیرعربى بخوانیم، درست نیست. بعضیها در تقلید زبانهاى خارجى مقیدند که حتماً لهجه را رعایت کنند - که البته این لازم هم است؛ بالاخره اگر شما بخواهید با کسى به زبان انگلیسى یا عربى حرف بزنید، نمى‌شود مثل همان لهجه‌ى فارسى با او حرف بزنید؛ باید به لهجه‌ى خودش باشد - اما وقتى به نماز و قرآن مى‌رسند، متأسفانه وسوسه‌شان مى‌گیرد و مى‌گویند چه لزومى دارد که ما این «ولاالضّالین» را مَد بدهیم؛ همین‌طور مثل سایر کلمات به صورت عادى ادا کنیم! اینها غافل از این هستند که این «ولاالضّالین» بدون مَد، آن چیزى نیست که نازل شده است؛ اصلاً «ولاالضّالین» با مَد نازل شده است. اصول زبان این را به ما دیکته مى‌کند که این‌طورى بگوییم؛ اگر این‌طورى نگفتیم، مثل این است که اصلاً آن را نگفته‌ایم! البته اگر یک وقت کسى نمى‌تواند این‌طور بگوید، گریبانش را نمى‌گیرند؛ اما بایستى درست گفت. نمى‌شود ما رعایت لهجه را نکنیم؛ لهجه خیلى مهم است.

 یک نکته هم مربوط به زمان پخش اذان صبح در روزهاى مختلف سال است. چون زمان پخش اذان صبح در همه‌ى ایام سال یکسان نیست، شما ملاک زمانى را برنامه‌ى «شیرخدا»(22) قرار داده‌اید؛ یعنى قبل از ساعت 6 باید ضرب «شیرخدا» زده بشود. اگر از نظر زمانى طورى شد که اذان یک ساعت با برنامه‌ى «شیرخدا» فاصله داشت، اذان و دعا را به صورت مفصل مى‌گذارید؛ اما در ایام زمستان - که اذان نزدیک همان ساعت 6 است - زمان پخش اذان را کوتاه مى‌کنید و دعا نمى‌گذارید و همان برنامه‌ى «شیرخدا» را پخش مى‌کنید! در جمهورى اسلامى برنامه‌ى «شیرخدا» ملاک نیست. آن ضرب زورخانه یک جنبه‌ى سنتى و سمبلیک دارد؛ والّا هیچ‌کس با آن ضرب ورزش نمى‌کند. من خودم چند سال زورخانه رفته‌ام؛ اصلاً این ضرب، ضربى نیست که بشود با آن ورزش کرد؛ مخلوطى از ضربهاى مختلف است که مردم فقط آن را گوش مى‌کنند؛ این غیر از دستورالعمل آن ورزشِ نرمشِ فرنگى است. پس این برنامه نمى‌تواند اصل باشد؛ اصل، اذان و دعاست.

 چون ماه رمضان در پیش است، باید خیلى حواستان جمع باشد. چند روز پیش مدیران مراکزِ صدا و سیما در استانها این‌جا بودند؛ به آنها هم گفتم که برنامه‌هاى سحر را باید خوب تنظیم کنید.(23) من دیدم دعاى سحر که خوانده مى‌شود، اصرارى هست که هر شب صداى کسى را بگذارند؛ این کار لزومى ندارد. اگر دو نفر با صداى خوب و با حالِ خوب دعاى سحر را خواندند، همان را بگذارند؛ چه لزومى دارد که هر شب صداى یک نفر را بگذارند که دلش را به دست آورده باشند؟!

 خیلى اهمیت دارد که در قرائت دعاها، قطع و وصل جملات، صحیح و بجا باشد؛ تا آن کس که معناى دعا را مى‌فهمد، حالش خراب نشود! مثلاً خوانده مى‌شود: «بأبى انتم و امّى طبتم، و طابت الأرض الّذى فیها دفنتم»؛ در صورتى که باید گفته شود: «بأبى انتم و امّى، طبتم و طابت الأرض الّذى فیها دفنتم».(24) این دعاها عبارات زیبایى است که اگر در قطع و وصل آن دقت نشود، واقعاً به زیبایى آن لطمه مى‌خورد.

من یادم مى‌آید که یک وقت در مشهد منزل مرحوم فرخ جلسه‌یى در روزهاى جمعه تشکیل مى‌شد و ما هم گاهى در آن شرکت مى‌کردیم. در یکى از آن جلسات، یک نفر هندى - که از اساتید زبان فارسى بود - شرکت کرده بود. در آن جلسه تعریف کردند که ایشان از هند آمده‌اند و استاد زبان فارسى‌اند و بر دیوان حافظ مسلط هستند؛ طرف هم به رویش بالا رفت و شروع به خواندن یک غزل از حافظ کرد؛ اما به قدرى آن غزل را بد خواند که بى‌اختیار همه خنده‌شان گرفت! حالا وقتى من مى‌بینم که بعضى از آقایان دعاها را این‌طورى مى‌خوانند، به یاد آن جلسه و آن غزل حافظ مى‌افتم که آن استاد هندى خوانده بود!

 

آقای ضرغامی قبل از شما گوش ندادند کار ربنا به اینجا رسید که سیاسی اش کردند وحالا شماهم می خواهید با این ربنای جدید حامد زمانی باقیات و الصالحات دیگری برای خود به جا بگذارید!!!!!

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2603






      

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از جهان، در این - به اصطلاح - فتوای اسدالله بیات زنجانی آمده است:

"با استناد به موثقه عمار و روایت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) که در باب 16 وسائل الشیعه از ابواب "من یصح منه الصوم" آمده است، کسانی که روزه می گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه ای که جلوی تشنگی شان را بگیرد می توانند آب بنوشند و در این حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد. لازم به ذکر است نظر فقهی معظم له در رسال? عملیه به این شکل نبوده و این نظر فقهی جدید ایشان است."

آقای بیات زنجانی البته توضیح نداده است که مرز "رفع تشنگی" کجاست؟ آیا با یک لیوان آب می توان رفع تشنگی کرد یا او اجازه نوشیدن چند لیوان را هم به روزه داران می دهد؟ و نیز اینکه آیا فرد روزه دار تنها اجازه یک بار رفع تشنگی را دارد؟

این روحانی جنجالی که در جریان فتنه 88 بیانیه های متعددی در حمایت از فتنه گران صادر کرده است، در ادامه پاسخ بالا به سؤال دیگری درباره روزه داری به این شرح، پاسخ داد:
"حال سؤال من اینجاست آیا فردی که در چنین شرایطی قرار گرفته، می تواند احتیاطاً و از روی استحباب روز? خود را قضا کند؟"
پاسخ: "باسلام و تحیت؛ احتیاط همیشه امری پسندیده است ودر فرض سؤال نیز احتیاط مستحب آن است که فرد روز? خود را در وقت مقتضی، قضا کند."

این ادعای آقای زنجانی در حالی است که تمام مراجع عظام تقلید و حتی علمای سنی، خوردن و نوشیدن عمدی را باطل کننده روزه می دانند.

بیات زنجانی چندسال پیش ادعایی مرجعیت کرد و با انتشار رساله و ایجاد یک پایگاه اینترنتی به انتشار فتاوا پرداخته است.

 

پس بگو چرا تو روز قدس88 اطراف دانشگاه  می گفتن یاحسین میر حسین و بطری آب معدنی هم تو دستشون بود واسه تازه کردن گلو بوده !!!!!!! البته اونها زودتر به این تیجه رسیده بودن






      

رفتنش سیاسی بود و برگشتش خلاف شرع!!!!

دروغها وفتنه سال 88 هنوز یادمان هست !!!

آقای جامعه مدرسینی شما که از همه بهتر میدانید شرایط امام جماعت بودن را!!!!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: بخشی از حوزه علمیه قم اصرار دارند که زمینه حضور آیت الله هاشمی در مجامع مختلف و از جمله حضور مجدد ایشان در نمازجمعه تهران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص جایگاه هاشمی در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بنده در این خصوص برداشت خودم را می‌گویم و اصرار ندارم که نظر من، حتما مطابق واقع بوده و مخاطبان فکر کنند یک تحقیقات میدانی پشت آن است.برداشت من این است که در فضای حوزه، در خصوص شخصیت آقای هاشمی و نوع نگاه به شخصیت ایشان، سه نگاه وجود دارد، که من این نگاه‌ها را، نگاه‌های افراط، تفریط و اعتدال می‌دانم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یک نظر این است که ایشان از استوانه‌های انقلاب و نظام است و همیشه مدافع نظام و رهبری بوده و اگر هم قدمی برداشته در این راستا بوده است؛ این نگاه معتقد است، آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت فکری است و نفوذ وسیعی چه در سطح جهان و چه در سطح کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست اضافه کرد: این بخش حوزه علمیه قم اصرار دارند که لازم است زمینه حضور آیت الله هاشمی در مجامع مختلف و از جمله حضور مجدد ایشان در نمازجمعه تهران فراهم شود و هر اقدامی در راستای تضعیف ایشان نارواست. البته این نظر گاهی به آن نقطه می‌رسد که معتقد است ایشان در مسائل پیش آمده در سال‌های اخیر هیچ اشتباهی هم ندارند و دیگران اشتباه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اما نظر بعدی آنتی تز نظریه قبلی و ضد آن است؛ این نظریه و این نگاه اصرار دارد که ایشان در جریان فتنه نقش داشته و حالا یا پشت پرده یا علنا در آن راستا قدم برداشته است؛ این‌ها می‌گویند نباید فکر ایشان را پسندید و نباید مجال حضوری به ایشان داد؛ وقتی که بحث رهبری هم می‌شود، ایشان را کسی فرض می‌کنند که مقابل رهبری ایستاده و حرف‌هایی از این قبیل می‌زنند.

این استاد حوزه علمیه قم، گفت: طبیعتا نظر سومی هم وجود دارد و آن نظر این است؛ اینکه ما بخواهیم دربست و صد در صد، مواضع ایشان را تأیید کنیم و حتی فارغ از مواضع سیاسی و اجتماعی، ورود ایشان به برخی مسائل علمی و اظهار نظرهای فقهی را بپذیریم درست نیست چرا که برخی از این نظرات، قابل نقد است. اما اینکه فرا‌تر از این حد بخواهیم عمل کنیم و همانگونه که نظریه دوم می‌گوید اقدام کنیم، درست نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست گفت: من اگر بخواهم دسته بندی کنم، اکثریت حوزویان را در این دسته سوم قرار می‌دهم، که البته این نظریه نه افراطی بوده و نه تفریطی است.

وی تأکید کرد: من فکر می‌کنم اندیشه اعتدال همین اندیشه سوم است و فکر می‌کنم همین اندیشه هم صحیح باشد.






      

جناب آقای روحانی شما که یک ریال از این آقای محترم برای انتخابات قرض نکردید تا مجبورشوید دو ریال پس بدهید!!!!


"گروه سیاسی صراط" رسانه‌ها و مردم، این روزها با دقت پیگیر دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب هستند. البته در حالی که عمده توجهات به رفت‌وآمد چهره‌های سیاسی به دفتر روحانی متمرکز شده و افکار عمومی پیگیر چینش کابینه یازدهم هستند، حضور یک چهره اقتصادی در برخی دیدارهای روحانی، جالب توجه است.

این چهره اقتصادی، چندان برای مردم و حتی رسانه‌ها آشنا نیست. به همین سبب در این مطلب، به معرفی سید احمد موسوی می‌پردازیم، شخصیتی که این روزها در اطراف روحانی دیده می‌شود.

 
* تصاویری از حضور موسوی در کنار روحانی

(احمد موسوی در مراسم تجدید بیعت حسن روحانی با آرمان‌های امام خمینی (ره): نفر چهارم از سمت چپ)


 
(احمد موسوی در مراسم تجدید بیعت حسن روحانی با آرمان‌های امام خمینی (ره): نفر سوم از سمت چپ)


 

(احمد موسوی در مراسم تجدید بیعت حسن روحانی با آرمان‌های امام خمینی (ره): فرد ایستاده)


 
 

 
(احمد موسوی در کنار محمد شریعتمداری و علی یونسی)


 
(احمد موسوی در دیدار حسن روحانی با حسن خمینی: نفر دوم از سمت چپ)  

* احمد موسوی کیست؟

به گزارش پایگاه خبری صراط، احمد موسوی صاحب و مالک چند شرکت معروف بازرگانی و یکی از بزرگترین سهامداران بانک گردشگری بوده است که در ادامه شرکت‌های متعلق به وی همراه با مستندات می آید:

موسوی هم‌اکنون مدیرعامل شرکت ایران توسعه (فعال در زمینه های تحقیقات، تولید و پرورش اسب، تجاری، ورزشی، دامی و نیز مجری احداث شهرک های توریستی، تفریحی و ورزشی)، رئیس هیئت مدیره شرکت سونیران (واردکننده لپ‌تاب سونی و ......)، خریدار گروه هتل‌های لاله به ارزش 120 میلیارد تومان، رئیس هیئت مدیره شرکت پارس توسعه (بزرگترین مجموعه تولید و پرورش اسب‌های ورزشی در ایران) و مالک پروژه یک میلیارد دلاری بزرگترین شهر تفریحی ایران در 50 کیلومتری تهران و در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

مروری بر اسامی شرکای این شرکت‌ها نشان می‌دهد که افراد به صورت زنجیره‌وار در یکدیگر تنیده شده و هر یک از این شرکت‌ها سهامدار و عضو حقوقی هیئت مدیره دیگری هستند.
 
نکته مهم در شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که موسوی در آنها فعالیت دارد،نوع تجارت این شرکت ها در زمینه گردشگری است که در سال های اخیر با سیاسی شدن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران با حاشیه های بسیاری همراه بوده و هست .

در ادامه به معرفی شرکت‌های متعلق به موسوی می‌پردازیم.
 
* شرکت پارس توسعه

شرکت پارس توسعه که مدعی است بزرگترین مجموعه پرورش اسب مسابقه در ایران است، در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع استقرار یافته و دارای سالن‌های تمرین سرپوشیده و سر باز و مراکز اقامتی و پذیرایی برای مهمانان داخلی و خارجی است.






      

آقای روحانی همسر و دختر شما طرفدار کدام بازیکن و کدام تیم فوتبال هستند؟ از نوع ملی یا خارجی!!!!! مارادونا ، مسی یا علی دایی ، خداد ، استیلی

عکس کدام بازیکن رو با شورت ورزشی تو اتاق چسبوندن؟

اگه زن و دختر شما استادیوم برن واسه کدوم بازیکن جیغ و داد می کشن و ابراز احساسات و محبت می کنن؟

جناب روحانی شما حجت الاسلام والمسلمین هستید و دین را بهتر از دیگران درک کرده اید زن و دخترتان را به استادیومهای ورزشی ببرید(البته با اتوبوسهای شرکت واحد و بدون تفکیک جنسیتی سرکار خانمها جلو و آقایون عقب!!!!!!) تا بقیه هم حجت بر اونها تموم بشه و یاد بگیرن که  اسلام ناب  رو شما بلدید!!!!!

از اون دستی که تو انتخابات دیدید کمک بگیرید و با توسلات و گریه های نیمه شبتون!!!! حتما این مشکل رو حل می کنید 36 ساله  کسی پیدا نشد که دین رو فهمیده باشه تا این مشکل رو حل کنه ولی با تدبیر و شناخت دقیق و عمیق شما از دین حل میشه !!!!

 

 

به گزارش آرال تبریز به نقل از عماریون ، دکتر حسن روحانی، در باره برخوردهایی که این سال‌ها با جوان‌ها ‌شده،(مثل محدودیت‌های حضور و نشاط اجتماعی، گشت ارشاد و امثالهم) گفت: من قطعا با این برخوردها مخالفم. این‌ها حاصل همان قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون اساسی است. برای این‌که نگاهم به مسئله روشن شود، دیدگاهم را به مسئله حجاب و عفاف برای شما تشریح می‌کنم. خیلی از این برخوردها ناشی از دیدگاهی است که چنین شادی و نشاط‌هایی را گام‌های اولیه به سوی تضعیف عفت عمومی می‌بیند و بنابراین تشریح دیدگاه من مناسب است.

روحانی ادامه داد: به نظرم، عفیف بودن چیزی فراتر از حجاب داشتن است. به نظر من اگر زنی یا مردی حجاب رسمی مد نظر ما را رعایت نکند، عفیف بودنش زیر سؤال نمی‌رود. قبل از انقلاب زنان زیادی در جامعه ما حجاب نداشتند، ولی آیا انسان‌های عفیفی نبودند؟ من هشدار می‌دهم که حجاب را عین عفاف ندانیم. به نظر من زنان زیادی از جامعه ما حجاب مطلوب قانون را ندارند، ولی عفیف هستند. عفت شاخص‌های زیادی دارد. کما این‌که می‌توان کسانی را هم یافت که ظاهر مطابق قانون دارند و حجاب دارند (چه مرد و چه زن) ولی اصول عفت را رعایت نمی‌کنند. بنابراین تاکید ما باید بر عفت باشد. باید ببینیم عفت را چه چیزی تهدید می‌کند. به نظر من عفت مردم ما را فقر اقتصادی و ناتوانی در ازدواج، بیشتر تهدید می‌کند تا رعایت حجاب مطابق استانداردهایی که عده‌ای دوست دارند و تعریف کرده‌اند.

رییس جمهور منتخب مردم ایران ادامه داد: یک عده‌ای فکر می‌کنند اگر جوانان با هم کوه بروند، در یک مراسم شادی شرکت کنند، یا در خیابان با هم قدم بزنند، عفت جامعه خدشه‌دار می‌شود. اما واقعیت این است که عفت را چیزهای مهم‌تری تهدید می‌کند. برخی از برخوردها هم ناشی از نگاه پلیسی و امنیتی به جامعه است، نگاهی که همه چیز را سیاسی می‌بیند. در حالی که اجازه دادن به برگزاری برخی مراسم، شدت کنش و دیدگاه سیاسی را کاهش می‌دهد. در ضمن، مطمئن باشید که در ایده‌آل‌های جمهوری اسلامی، نفی شادی و نشاط نبود. در هیچ کدام از شعارهای ابتدای انقلاب شما شعار علیه شادی و شور جوانی پیدا نمی‌کنید.

وی افزود: من با اعمال محدودیت‌های فراقانونی علیه دختران و زنان مخالفم. برخی آن‌قدر تنگ‌نظر هستند که حتی برخی فتواهای غیرسخت‌گیرانه‌تر مراجع را نیز برنمی‌تابند. رفتار آدم‌های سخت‌گیر امروز با تصوراتشان درباره اسلام نمی‌خواند. اسلام را کامل و راه‌حل همه چیز معرفی می‌کنند، ولی دست آخر نمی‌توانند راهی برای وارد کردن زنان به ورزشگاه‌ها پیدا کنند و راه محدود کردن را در پیش می‌گیرند. من البته معتقدم قطعا مشکل از سوی این افراد است






      
<      1   2   3   4   5   >>   >