آمار فروردین 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 62
کل بازدید : 833610
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/11    ساعت : 4:34 ص
تاریخ روز

آقای روح الله حسینیان بخوانند(برادر خنثی ساز حیله غرب

 
آقای حسینیان هر دم از این تفکرات...... بری می رسد
فوتبال داماش و قرمزته رو دیدید!!!!!  .... این موقعه ها میگن تماشاگر نما بودن و الا فوتبال پاکه(هم بازیکناش فحش نمی دن مشکل... و..... و..... ووووووووو ندارن همچنین مربی و سر مربی و وووو کلا جمیعا پاکن حتی تو روزنامه و بدتر از اون تو پخش زنده مراعات ادب و شعور مخاطب رو میکنن وباهم .... نمی کنن و هرکی خلاف کرد یه (نما) می چسپونن تنگش !!!!!
ولی جناب دنیزلی نظر کارشناسانه دیگه ای دارن و ابراز فضل کردند و گفتند که ببینید چه کردند که تماشاچی ها(بدون نما) دارن فحش میدن!!!!!
فکر کنم فقط تو ایران باقدمت فرهنگی چند هزار ساله تماشاچی نما داریم و در بقه کشور ها نداریم که بخاطر یه سوت اشتباه یا نگرفتن و یا ندیدن یه خطا و.... فحش خواهر و مادر و عمه و خاله و دختر خاله و.... نثار داور کنن!!!!!
ان شاء الله که به این ناموس شیعه در کشور های عربی توهین نشه هر چند که بدترش اتفاق افتاد و می افته (فقرو فحشا دبی)و..... کاری نکردن!!
 
جناب خنثی ساز لطفا در مجلس شورا از داور بین المللی تقدیر و تشکر کنید!!!! و آنچنان مشت محکمی بر دهان بگو مگو یان غربی بزنید و بگویید ببینید ما ارزش زن را می دانیم داور بین المللی فوتبال داریم !!!!!
 هرچند در ایران اشک داوران مرد را در می آورند
 
برای سلامتی ..... هیپ هیپ هورا
 
عصر ایران ورزشی: یک داور ایرانی زن در رقابتهای فوتسال غرب آسیا قضاوت کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم پورجعفریان داور بین المللی فوتسال بانوان، در رقابتهای فوتسال غرب آسیا در بحرین، در دیدار اردن – فلسطین داور اول، در بازی اردن- قطر داور دوم و در دیدار اردن- لبنان داور سوم، قضاوت کرده است.

البته شانس وی برای قضاوت در دیدارهای مرحله نیمه نهایی ، فینال و رده بندی این رقابتها به دلیل حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جمع چهار نهایی تیم بالا نیست اما قضاوت این داور خوب در سه بازی مرحله مقدماتی نشان می دهد که ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا
از عملکرد وی رضایت دارند
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آجرلو هرچند شرایط فرهنگی فعلی ورزشگاهها را مناسب برای ورود زنان نمیداند ولی با هیجان آمیز خواندن تماشای بازیها از نزدیک می گوید:حس و حال بازی و هیجان آن را وقتی در استادیوم هستید می فهمید و در واقع بیشتر متوجه می شوید بازی فوتبال چه هیجانی دارد.
این نماینده مجلس که خود چندی پیش با حضور در ورزشگاه، شاهد بازی دو تیم سایپا و سپاهان بود در گفت و گوی خود با هفت صبح ،روزنامه نزدیک به مشایی با گلایه از کند پیش رفتن روند تسهیل حضور زنان در ورزشگاه می گوید:من مطمئن هستم که به همین زودی ها زنان هم می توانند از نزدیک تیم های مورد علاقه خود را تشویق کنند و ما شاهد حضور زنان در ورزشگاه خواهیم بود
 
 

برای نشان دادن ارزش زنان همه کار باید کرد؟!!!!  پ ن پ  دست رو دست بذاریم تا غربیان علیه ما بگو مگو کنند!!!!!! 

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

 

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)  

اثرات حضور بانوان در ورزشگاه (طنز)

به نظر شما خانمهایی که می خواهند برای دیدن فوتبال مردان به استادیم بروند در بینشان خدای نکرده زبون بعضی ها لال  تماشاگر نما پیدا نمی شه!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ اگه پیدا شد چه فحشهایی نثار داور و بازیکنان می کنند!!!!!!!!!! ابراز احساسات و هیجانشان چگونه خواهد بود ؟؟ آیا آنقدر که تمایل به دیدن فوتبال مردان دارند برای دیدن فوتبال زنان هم به ورزشگاه ها می روند؟؟
خداوند متعال در  پنج سال آینده به این کشور رحم کند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(یک سال این دوره خدمتگزار جمهور !!! و چهار سال دوره بعد و همچنین چهار سال مجلس شورا)
 





      

اگر حضرت امام(ره) با دیدگاه هاشمی موافق بودند، حتماً طبق نظر ایشان، اقداماتی را برای گشودن باب مذاکره و رابطه با آمریکا به عمل می آوردند تا نظام اسلامی در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشود.

اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که در روزهای پایانی سال 0931 در دیدار مسئولان فصلنامه مطالعات بین المللی مطرح شده بود، پس از انتشار در هفته گذشته، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت. موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا اصلی ترین بخش از سخنان ایشان بود که با واکنش های منفی برخی از رسانه ها و شخصیت های داخلی مواجه شد.

آقای هاشمی در این دیدار می گوید: «من در سال های آخر حیات امام(ره) نامه ای را خدمت شان نوشتم، تایپ هم نکردم برای اینکه نمی خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را مطرح کردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حیات تان اینها را حل کنید. در غیر این صورت، ممکن است اینها به صورت معضلی، سد راه آینده کشور شود. گردنه هایی هست که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. یکی از این مسائل، رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.»

پس از انتشار این سخنان و طرح انتقادات جدی به آن در کشور، آقای هاشمی در واکنش به این انتقادات در یکی از دیدارهای نوروزی می گوید: «اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود حتماً حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.»

اظهارات آقای هاشمی از زوایای مختلف قابل نقد و بررسی است. یکی از زوایای قابل تأمل در پاسخ حضرت امام(ره) به این نوع دیدگاه است. ایشان در واکنش به انتقادات می گوید، اگر حرف هایم در مورد رابطه با آمریکا مورد ایراد بود حتماً حضرت امام در همان زمان پاسخ می دادند. آقای هاشمی طبق گفته خودشان این نامه را نه در روزها یا ماه های آخر حیات امام(ره)، بلکه در سال های پایانی حیات آن عزیز سفر کرده نوشته اند. در این صورت باید گفت، اگر حضرت امام(ره) با دیدگاه هاشمی موافق بودند، حتماً طبق نظر ایشان، اقداماتی را برای گشودن باب مذاکره و رابطه با آمریکا به عمل می آوردند تا نظام اسلامی در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشود.

آقای هاشمی نمی تواند ادعا کند که حضرت امام(ره) برای این کار فرصت نداشتند، چون در سال های پایانی، یعنی حداقل در 2 یا 3 سال قبل از رحلت امام این نامه نوشته شده و حضرت امام(ره) اگر با دیدگاه هاشمی موافق بودند، به تجدیدنظر در مواضع خود در قبال آمریکا می پرداختند. بررسی سخنان و بیانیه های حضرت امام(ره) نشان می دهد که مواضع حضرت امام(ره) در قبال آمریکا از ابتدای شروع مبارزات تا آخرین لحظه حیات ایشان، ضمن اینکه هیچ تغییر اساسی نکرده، بلکه هر چه زمان می گذرد مواضع ایشان در قبال آمریکا برای مبارزه و مقابله تندتر و جدی تر شده است. بنابراین باید گفت: حضرت امام(ره) با تکرار مواضع پیشین خود در قبال آمریکا تا آخرین لحظه حیات، پاسخ آقای هاشمی را داده اند. پاسخ هایی از قبیل:

الف- هاشمی می گوید: آمریکا قدرت برتر دنیاست.

- حضرت امام خمینی(ره) پاسخ می دهند:

1- آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

2- آمریکا در مقابل مسلمین نمی تواند خودنمایی کند.

3- ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید.

4- اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می کشاند.

5- قرن آینده، قرن اسلام است.

6- قرن بیست ویکم، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

7- ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم.

8- مقصد یک مقصد است و آن شکست ابرقدرت ها است.

9- حق گرفتنی است؛ قیام کنید و ابرقدرت ها را از صحنه تاریخ و روزگار براندازید.

10- متحد شوید که در سایه اتحاد پیروزی تان در برابر قدرت ها حتمی است.

ب- هاشمی می گوید: چه فرقی بین اروپا، روسیه و چین با آمریکا هست؟ اگر با آنها مذاکره داریم چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

- حضرت امام خمینی(ه) پاسخ می دهند:

1- ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم.

2- آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است.

3- سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد.

4- همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم.

5- همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است.

6- آمریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده.

7- تمام گرفتاری ما از این آمریکا است.

8- رئیس جمهور آمریکا بداند، بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما.

9- مهم ترین و دردآورترین مسئله ای که ملت های اسلامی و غیراسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است، موضوع آمریکا است.

10- آمریکا شیطان بزرگ است.

ج- آقای هاشمی می گوید: سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست.

- حضرت امام خمینی(ره) پاسخ می دهند:

1- آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.

2- با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.

3- روابط ما با آمریکا روابط یک مظلوم با ظالم است، روابط یک غارت شده با غارتگر است.

4- مملکت اسلامی عار است که دستش را دراز کند طرف آمریکا.

5- اگر ما همه از بین برویم بهتر است از اینکه ذلیل باشیم زیردست صهیونیسم، و زیر دست آمریکا.

6- هر چه فریاد دارید سرآمریکا بکشید.

7- اسلحه های سرد و گرم، یعنی قلم و بیان و مسلسل را از نشانه گیری به روی یکدیگر منحرف و به سوی دشمنان انسانیت که در رأس آنها آمریکا است نشانه بروید.

8- ما اگر چنانچه قدرت داشته باشیم تمام مستکبران را از بین خواهیم برد.

9- اگر ما را صد بار بکشند و زنده شویم دست از مبارزه با آمریکا برنمی داریم.

10- الآن در رأس همه مسائل اسلامی ما قضیه مواجهه با آمریکا است. امروز اگر قوای ما از هم منفصل شوند به نفع آمریکا است، الآن دشمن آمریکا است و باید تمام تجهیزات ما به طرف این دشمن باشد.

آنچه در سه بخش از سخنان حضرت امام(ره) ذکر شد، نشان می دهد که حضرت امام خمینی(ره) در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نگاه خاص و ویژه ای را به آمریکا به دلیل خلق و خوی استکباری و شیطانی آن دارند.آقای هاشمی با بیان کردن و آشکار ساختن نامه ای که به حضرت امام(ره) نوشته اند، از یک طرف فاش ساختند که نگاهی متفاوت از حضرت امام(ره) به موضوع آمریکا دارند و از طرف دیگر تلاش کرده اند با ایجاد نگرانی در امام(ره) نسبت به آینده از طریق این نامه، حضرت امام(ره) را به تجدیدنظر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی در قبال آمریکا وادار سازند. حضرت امام(ره) نه تنها نگاه خود را تغییر ندادند، بلکه این نوع نگاه ها را ساده اندیشی ارزیابی کردند.

در پیام حضرت امام(ره) به تاریخ (3/12/1367) خطاب به مراجع اسلام، روحانیون و ... که از آن به عنوان استراتژی آینده انقلاب و حکومت اسلامی یاد شد، این مطلب با صراحت مورد اشاره قرار گرفته است. این پیام کمتر از چهار ماه مانده به رحلت امام نگارش شده است. چرا آقای هاشمی خود را مخاطب این بخش از پیام امام بزرگوارمان نمی داند که می نویسند:

«آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر کنیم و ما خامی کردیم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتاً انزوای کشور شده است و اگر ما واقع گرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می گذارند، این یک نمونه است که خدا می خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی به درآییم و همه چیز را به حساب اشتباه و سوء مدیریت و بی تجربگی خود نگذاریم.  

منبع : هفته نامه صبح صادق






      


بسمه تعالی

همسر محبوبم سلام‌، مادر فرزندانم سلام‌
عزیزم‌، گاهی اتفاق می‌افتد که یک شیئی یا یک حادثه یا یک کلمه در رابطه با یک انسان یا انسان‌هایی دارای معنی خاص و حتی دارای تقدس خاصی می‌شود که آن شی یا آن حادثه و یا آن کلمه در گذشته و یا در حالتی معمول نمی‌توانست برای آن انسان مفهوم خاصی داشته باشد.

کلمه دوست داشتن کلمه‌ایست که بسیار بکار می‌رود، مانند مادری که فرزندش را دست دارد و این کلمه را بکار می‌برد یا شاگردی که برای معلمش آنرا بکار می‌برد یا دوستی که برای دوست دیگرش آنرا بکار می‌برد. ولی من نمی‌دانم که چرا نمی‌توانم کلمه دوست داشتن را یک کلمه معمولی بدانم‌. برای من این کلمه‌، کلمه‌ای ملکوتی است که اگر بین دو انسان بکار برده شود نشانة پیوند دو روح و دو احساس ملکوتی است که هرگز بین آن دو انسان فاصله‌ای نیست‌. حتی جسم‌هاشان هم نمی‌تواند مانعی بین آن دو انسان باشد، بلکه آنها یکی می‌شوند که دلهاشان‌، که افکارشان‌، که زبانشان یکی می‌شود و در یکدیگر غرق می‌شوند و در یکدیگر حل می‌گردند. محبوبم‌، من نمی‌توانم ترا فقط همسرم صدا کنم‌. چون‌، پاره‌های جانم در تو حل شد و پاره‌های عمرم‌، چون دو فرزند، از تو رویید. باید ترا به جای همسرم به نام دیگری بخوانم که‌هم‌، آن معنی دوست داشتن را در خود داشته باشد و هم در برگیرندة روییدن پاره‌های عمرم از وجودتو شود و نمی‌دانم که چه بگویم‌...

ما با هم سال‌هایی را پشت سر گذاشتیم که در عین ناگواری گواراترین دوران زندگیمان به شمار می‌رود و هر لحظه که از زندگیمان می‌گذشت‌، احساس نیاز بیشتری نسبت به تو پیدا می‌کردم‌. ولی همیشه با خودم مبارزه می‌کردم که مبادا دوست داشتن تو در من حالتی بوجود بیاورد که مرا از مسیرم و از هدفم دور کند و در این راه با یاری خدا و همکاری تو موفق شدم که هدفم را دنبال کنم و اکنون هم‌، که در راه رسیدن به انجام هدف مقدسم هستم‌، بیشتر خوشحالم که تو برای من علاوه بر اینکه مانعی نیستی‌، بلکه مشوق من هم شدی و امیدوارم که خدا به تو عزت بدهد و تو را یاری بدهد که در حق فرزندانم هم آنچنانکه تا به حال محبت کردی محبت نمایی و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی در تعلیم و راهنمایی آنها برای درک مفاهیم قرآنی سعی و کوشش فراوان نمایی و به آنها بفهمانی که پدرشان در راه چه هدفی مبارزه کرد و جنگید و... و به آنها بگو که پدرشان در این راه با افتخار قدم نهاد و با افتخار آنرا دنبال کرد.

سعی‌کن که از همان کودکی آنها را با نماز آشنا کنی و تو خودت هم بدان که اگر در خانه‌ای نماز نباشد هیچ چیز نیست و نور حق و برکت و سعادت از آن خانه خواهد رفت‌. از تجملات زندگی آنچنانکه تا به‌حال پرهیز کرده‌ای پرهیزکن‌. هرچه ساده‌تر زندگی کنی‌، گرفتاریت کمتر خواهد شد.

به فرزندانم حجاب را بیاموز آنچنانکه خودت آموختی‌، حجاب چشم‌، حجاب زبان‌، حجاب گوش‌، حجاب دست‌ها و حجاب پاها. بدان که حجاب ابعاد گسترده‌ای دارد که در بعضی از این ابعاد زن و مرد مشترک هستند و در بعضی هم نیستند مانند حجابی که مخصوص خانم‌هاست‌. محبوبم‌، از هیچ چیز نترس جز خدای تبارک و تعالی‌. چون هیچ عاملی نیست که حقیقتا قابل ترسیدن باشد مگر اینکه انسان در خود تلقین کند. وقتی کاملا به خداوند تبارک و تعالی تکیه کردی آنوقت خواهی فهمید.

به فرزندانم بیاموز که مبادا در زندگیشان پول‌، ثروت‌، شهوت‌، زرق و برق زیبا و مقام و شهرت نقش تعیین کننده داشته باشد که همه این‌ها دام شیطان است‌. اگر کنترل نشود انسان‌ها را به سقوط خواهد کشید.

محبوبم باز بر این تکیه می‌کنم که تا مطلبی برایت ثابت نشده از کسی قبول مکن‌، حتی اگر پدر و مادرت باشند. چون زود باوری زندگی خیلی‌ها را به نابودی کشانده‌. در برابر مشکلات با پروردگار توانا توکل کن و استوار باش که حتما پیروز خواهی شد. قرآن را باز کن و حتما معنی سوره‌نسأ را بخوان که برایت خیلی مفید است‌. بدان که همیشه تصورات بد نسبت به یک انسان از نحوه رفتار و کردار آن انسان سرچشمه می‌گیرد و تو سعی کن که در برخورد با مردم‌، مخصوصا مردم نامحرم به نحوی رفتار کنی که به جای اینکه گمان بدی نسبت به تو پیدا کند حسن احترام آنها برانگیخته شود. آنچنانکه تا به حال رفتار کردی‌. یعنی حجاب را به معنی کامل بکار ببری حتی در حیاط منزل و من به‌این عمل تو اطمینان دارم‌.

ترا دوست دارم چون دوست داشتنی هستی و به تو اعتماد دارم چون قابل اعتمادی و به تو احترام می‌گذارم چون محترمی‌. چون مادر فرزندانم هستی و چون یار و غمخوارم هستی‌، چون همسرم هستی‌. از دور با یادهایت همیشه دلشادم و از دور نه چندان دور که حتی برایم ضخامت تار مویی هم نهایت دوری است صورت فرزندانم را می‌بوسم‌. از قول من به مادرم سلام برسان و بگو که نگران نباشد و به همه دوستان و آشنایان هم سلام برسان‌. فرزندانم را به تو و تورا و فرزندانم را به خداوند تبارک و تعالی می‌سپارم‌.

قربانت رضا
9/9/59

نامه شهید علیرضا نوری‌، قائم‌مقام لشکر 27 محمد رسول‌الله‌(ص‌) به نقل از ماهنامه‌عاشورا

مرتضی-ام







      

پاسخ خانواده شهید آوینی به شورای فرهنگ عمومی درباره تغییر تاریخ شهادت وی

 

خانواده شهید سیدمرتضی آوینی با رد استدلال شورای فرهنگ عمومی کشور درباره تغییر تاریخ شهادت وی، نسبت به پیامدهای چنین استدلال‌ها و طبیعتاً استنتاج‌هایی هشدار داده‌اند.

به گزارش عصر امروز به نقل از مهر، همسر و فرزندان شهید سیدمرتضی آوینی هنرمند و نویسنده عرصه دفاع مقدس و سازنده مجموعه مستند «روایت فتح» روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعتراض خود را به تغییر تاریخ شهادت وی اعلام کردند.

خبرگزاری مهر روز گذشته ضمن انتشار متن این اطلاعیه، موضع شورای فرهنگ عمومی کشور را هم اخذ و منتشر کرد.

این توضیحات واکنش مجدد اعضای خانواده شهید سیدمرتضی آوینی را به دنبال داشته است. آنها صبح امروز پنجشنبه 17 فروردین با ارسال جوابیه‌ای به «مهر» ضمن رد استدلال شورای فرهنگ عمومی کشور در قبال تغییر تاریخ شهادت وی و انجام هر گونه هماهنگی با خانواده شهید آوینی در این باره، نسبت به پیامدهای آتی چنین استدلال‌ها و استنتاج‌هایی هشدار داده‌اند.

متن کامل پاسخ خانواده شهید آوینی به شورای فرهنگی به این شرح است:

با سلام و تحیت،
گرچه حرفه‌ای‌تر بود ابتدا متن اطلاعیه‌ای را که در اختیار شما قرار دادیم، به شکل مستقل منتشر می‌کردید و سپس جوابیه‌ شورای فرهنگ عمومی کشور را، با این همه، بابت پی‌گیری این موضوع و اخذ توضیح از مسئولین مربوطه از شما سپاسگزاریم.

با توجه به آن‌چه از قول معاون اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور نقل کرده‌اید، لازم می‌دانیم جهت اطلاع افکار عمومی، به چند نکته اشاره کنیم:

یک: در متن پاسخ منتشرشده، ادعا شده «تغییر تاریخ شهادت سیدمرتضی آوینی در تقویم پس از انجام هماهنگی با خانواده این شهید، بنیاد شهید آوینی، موسسه روایت فتح و دیگر مراکز مرتبط با نشر و ادامه فعالیت‌های وی صورت گرفته است.» ما به‌ عنوان خانواده شهید آوینی هر گونه گفتگو و «هماهنگی با خانواده» برای این جا‌بجایی تقویمی را تکذیب می‌کنیم و تقاضا می‌کنیم چنانچه سندی برای اثبات انجام گفتگو با هر یک از اعضای خانواده وجود دارد، ارائه شود.

مکانی به‌نام «بنیاد شهید آوینی» نیز برای ما ناشناخته است و اگر منظور «مؤسسه شهید آوینی» است، این مؤسسه و همچنین مؤسسه روایت فتح هیچ نوع ارتباطی با خانواده شهید آوینی ندارند و اساساً صلاحیت این را ندارند که در خصوص موضوعی مثل تغییر تاریخ شهادت سید مرتضی آوینی طرف مذاکره شخص یا ارگانی قرار بگیرند.

دو: ادعا شده «از همان سالی که مناسبت مربوط به شهادت آوینی به تقویم آمد، در همین تاریخ یعنی 21 فروردین در تقویم‌های رسمی کشور درج شد.» نادرست بودن این ادعا با رجوع به تقویم‌های منتشرشده در سال‌های گذشته قابل رؤیت است. «مناسبت مربوط به شهادت آوینی» در همان اولین سالگرد شهادت ایشان وارد تقویم شده و روز ثبت‌شده هم 20 فروردین بوده است، به این دلیل ساده که ایشان در روز 20 فروردین به شهادت رسیده است.

سه: ادعا شده «نباید فراموش کنیم که تدفین شهید آوینی در این روز [یعنی 21 فروردین] انجام شده است.» شهید آوینی صبح روز بیستم فروردین به شهادت رسید و پیکرش در 22 فروردین تشییع شد و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. بنابراین در روز 21 فروردین هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. عجیب است که مسئولین محترم با وجود کمبود اطلاعات‌، برای توجیه یک اشتباه مرتکب اشتباهات بعدی می‌شوند و به‌نظر می‌‌رسد علاقه دارند علاوه بر تغییر تاریخ شهادت، تاریخ تدفین را هم عوض کنند.

چهار: ادعا شده «با ورود مناسبت «روز ملی فناوری هسته‌ای» به تقویم، برای جلوگیری از تداخل برنامه‌های مربوط به هر دو مناسبت، این تاریخ یک روز به جلو (21 فروردین) آمد.» این خبری است که از پیش می‌دانیم و اعتراض ما نیز به همین جا‌بجایی صورت گرفته. آیا از نظر مسئولین شورای فرهنگ عمومی کشور، منطقی است که پانزده سال بعد از شهادت شهید آوینی، مناسبتی دیگر در همان روز گنجانده شود و به تدریج، مناسبت قدیمی‌تر به روز دیگری رانده شود؟ آیا منطقی است که برای حفظ یک مناسبت قراردادی، یک واقعه تاریخی جا‌بجا شود؟ طبق استدلال انجام شده، اگر در گذر ایام چند واقعه دیگر در همین تاریخ روی دهد، این احتمال وجود دارد که سالروز شهادت سید مرتضی آوینی جلوتر برود و به اردیبهشت‌ماه منتقل شود. آیا این دلیل معقولی است که برای جلوگیری از تداخل مراسم‌ها، در تاریخ دست ببریم؟ سئوال ما این است که «مراسم» مهم‌تر است یا اصل یک رخداد تاریخی؟

با تجدید احترام
مریم امینی، مائده آوینی، کوثر آوینی، سجاد آوینی






      

نوجوان ایرانی در محاصره بازیهای غیراخلاقی با مجوز رسمی

بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای مدعیست بازیهای دارای نشان این بنیاد عاری از اثرات مخربی همچون ابتذال و خشونت است حال آنکه عرضه وسیع سی دی های مستهجن بازیهای رایانه ای در بازار کشور با نشان این بنیاد حاکی از تناقض و اتفاقی ناگوار در عرصه تولید محصولات فرهنگی است

 به گزارش عصر امروز به نقل از مهر، 9 خردادماه سال 85 بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک مصوبه 11 ماده ای تصویب کرد موسسه ای غیردولتی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت تولید و توزیع بازیهای رایانه ای را برعهده بگیرد. این موسسه که به نام بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نام گرفت وظیفه تهیه و تنظیم راهبردها و سیاستها را در زمینه بازیها رایانه‌ای برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌ریزی و طراحی کلان بازیها و واردات و صادرات بازیهای رایانه ای بر عهده گرفت. همچنین یکی از مهمترین اهداف و سیاستهای این بنیاد تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی از طریق این صنعت بانگاه ویژه به کودکان ونوجوانان، حمایت کامل از ظرفیتهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی است که در اساسنامه این بنیاد هم به آن اشاره شده است.

تشکیل این بنیاد به این منزله بود که خانواده های ایرانی با خیالی آسوده برای فرزندان خود بازیهای رایانه ای با نشان استاندارد فرهنگی(بنیاد ملی بازیهای رایانه ای) تهیه کنند چرا که این بنیاد بر اساس سیاستها و اهداف خود نباید اجازه دهد بازیهای رایانه ای مخرب، منحرف، مبتذل، بی بند و بار و خشن میهمان فکر کودک و نوجوان شود اما برخلاف تمامی اهداف و سیاستهای بنیاد (بنیاد ملی بازیهای رایانه ای) طی این سالها موج عظیمی از بازیهای رایانه ای مخرب با نشان این بنیاد وارد بازار شده است.

ادامه مطلب...




      
<      1   2   3   4   5   >>   >