آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 65
کل بازدید : 834589
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/31    ساعت : 8:41 ص
تاریخ روز

چه‌کسی با دستگیری مه‌آفرید2 سکته کرد؟

 

 ملت ما در ستون ویژه های خود نوشت:

اخبار رسیده حاکی است در نخستین دستگیری « م.ز» موسوم به « مه آفرید2» که در اسفند ماه سال گذشته اتفاق اقتاده است یکی از نماینده های مجلس هشتم که دارای روابط ویژه با نامبرده بوده بلافاصله پس از شنیدن خبر دستگیری وی سکته کرده است.






      

یعنی 30 سال چشم بر این موضوع بسته اند و درست امسال ریختند بر سر آقای شمقدری؟! همه اصلاحات لازم و ممکن و بهشت برین را بعد از 30 سال گندکاری چندین مدیر و وزیر پشت سر هم که چیزی از فرهنگ و ارشاد باقی نگذاشتند و یک ویرانه تمام عیار تحویل دادند که در آن اکثر قریب به اتفاق سینماگران ضدانقلاب بودند باید صورت گیرد؟...شاهکارهای زمان آقای هرندی که فرد خوب و مثبتی هم هست را به من نشان دهید. ایشان که چهار سال هم فرصت داشتند، کو شاهکارهایش؟

 

سرویس نقد رسانه 598 - موضوع اکران شبانگاهی سینماها در ماه مبارک رمضان، این روزها به بحثی میان مسئولین فرهنگی تبدیل شده است. اگرچه نیروی انتظامی با این تصمیم غیر از شب های قدر موافقت نموده است، اما آثار و لوازم فرهنگی این کار کمتر مورد مداقه قرار گرفته. در این رابطه گفتگویی داشتیم با جناب آقای علیرضا سجاد پور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی که اگرچه در موقعیت نامناسبی قرار داشت، ولی با حوصله به سوالات ما جواب داد. اگرچه این گفتگو به نتیجه واحدی نرسید، ولی صحبت های سجادپور اختلافاتی که در این زمینه وجود دارد را روشن کرد.

598: سلام علیکم. جناب آقای سجادپور، با توجه به اینکه فضای ماه مبارک رمضان فضایی معنوی می باشد، آیا اکران شبانگاهی فیلم های سینمایی در راستای روح حاکم بر این ماه است؟ این تصمیم به چه دلیل اخذ شده است؟ با توجه به اینکه خود وزیر ارشاد و آقای شمقدری نیز بر اینکه فیلم های ما آنچیزی که باید باشد نیست، تأکید کرده اند.

 ببینید، دست کم 33 سال است که سینماها در ماه رمضان باز بوده اند و هیچ سالی این سوال مطرح نشده است. در حالی که فیلم ها قبلاً بسیار بدتر از الآن بوده اند و در این دو سال تعداد فیلم های ارزشی بسیار بالا رفته است. آیا شما انتظار دارید ما بخاطر ماه مبارک، بعد از 33 سال درب سینماها را ببندیم؟ یا تلویزیون بخاطر ماه مبارک، تمام کانال هایش برفک پخش کند؟ آیا تلویزیون در ماه رمضان تمام برنامه های تفریحی، ورزشی و طنز را تعطیل می کند؟ در کشورهای عربی که عده ای به ما توصیه می کنند از آنها یاد بگیریم، تمام ماه رمضان جشن می باشد و در آن شادی می کنند و عمده فعالیت هایشان را هم به شب می اندازند.

در این چند سال، مانند ماه های دیگر تمام سینماها طبق قانون جمهوری اسلامی می توانند تا ساعت 11 فعالیت کنند. زیرا سینماها برای خانواده هاست و خانواده ها هم فقط عصر و شب فرصت استفاده از سینما را دارند. در ماه رمضان مخصوصاً در تابستان با توجه به اینکه روزها بسیار گرم می باشد و فقط شب ها امکان استفاده خانواده از اوقات فراغت هست، بین ساعت 11 تا 2و نیم شب، یعنی ساعتی که برنامه های هیآت و مساجد و حسینیه ها همگی تمام شده است و از آنطرف هم 2 ساعت تا سحر فاصله است، یک فرصت خالی وجود دارد که خانواده ها نیاز دارند بیرون بروند و تفریح و گردشی داشته باشند. حال اگر هیچ جایی موجود نباشد، یا سرگردان می شوند و یا ممکن است به مراکز نامناسب رجوع کنند و یا اصلاً بیرون نمی روند و خیابان ها محل حضور مجردها و ارازل و اوباش می شود.

در نتیجه برخی سینماها، آنهم «برخی» سینماها با حضور نیروی انتظامی، با داشتن پارکینگ و داشتن مغازه های باز استفاده شده، با پخش فیلم های خوب در این ساعات اکران خواهند داشت. فیلم های ما یکی دو فیلم طنز خانوادگی، یک فیلم راجع به شاهزاده قهرمان «مصعب بن عُمیر» که به سپاه پیامبر پیوست، فیلمی راجع به حوادث اجتماعی و چند فیلم دیگر با موضوعات مثبت ارزشی می باشد. به نظر شما این اشکال دارد؟ اصلاً چرا راجع به فیلم ها صحبت کنیم، 30 سال سینما در ماه رمضان باز بود، مگر همه فیلم ها ارزشی بودند؟

598: خب ممکن است کاری 30 سال انجام شود و غلط هم باشد.

یعنی 30 سال چشم بر این موضوع بسته اند و درست امسال ریختند بر سر آقای شمقدری؟! همه اصلاحات لازم و ممکن و بهشت برین را بعد از 30 سال گندکاری چندین مدیر و وزیر پشت سر هم که چیزی از فرهنگ و ارشاد باقی نگذاشتند و یک ویرانه تمام عیار تحویل دادند که در آن اکثر قریب به اتفاق سینماگران ضدانقلاب بودند باید صورت گیرد؟ آن هم با توجه به اینکه در دو سه سال توانسته اند بخشی از اینها را با نظام آشتی دهند، بخشی را حذف کنند، بخشی از چشم های فتنه را کور کنند و ضربات سنگین به مسائل فتنه خیز بزنند، اینها را هیچ کس نمی بیند و می چسبند به اینکه کو شاهکارهایتان؟ سی سال پیش اینها کجا بودند؟

شاهکارهای زمان آقای هرندی که فرد خوب و مثبتی هم هست را به من نشان دهید. ایشان که چهار سال هم فرصت داشتند، کو شاهکارهایش؟ من فکر می کنم بخشی از اینها جوسازی ای هست که ناشی از بازی خوردن توسط افرادی است که این ضربه ها را از تیم مدیریتی ایشان خورده اند و حالا دارند این کارها را انجام می دهند.

598: آقای سجادپور! اصل اینکه ما این دغدغه ها را مطرح می کنیم به این دلیل است که تصور می کنیم یک تیم متعهد سر کار آمده است.

این حجم طرح دغدغه ها معمولی نیست و بیش از حد است. اصلاً طرح این سوال که «چرا در ماه رمضان سینماها باز هستند و مگر فیلم ارزشی داریم» سوالی بی پایه است.

598: چرا بی پایه است؟ بله، ما فیلم های ارزشی داریم، ولی شما خودتان فرمودید جو حاکم بر عمده فیلم های ما مناسب ماه رمضان نیست.

چه کسی گفته است در ماه رمضان همه چیز باید فقط معنوی باشد؟ یعنی شب ها که مغازه ها بازند، رستوران ها بازند، مردم به گشت و گذار در پارک ها می روند، آیا همه اینها معنوی است؟

598: ببینید، بسیاری از فیلم های ما «غیرمعنوی» نیست، «ضدمعنوی» است.

نه من این را قبول ندارم. این را از همان سیاه نمایی هایی می بینم که بیشتر تخریب آقای شمقدری را هدف گرفته. ما باید در نسبت ببینیم؛ به نسبت پارسال، به نسبت چهار سال پیش و به نسبت 8 سال پیش باید ببینیم. اگر به نسبت ببینیم، همه شاخص ها ارتقاء یافته است. اگر به نسبت یک ایده آل دست نایافتنی که هرگز وجود نداشته است ببینید، بله، خود ما هم مدعی آن نیستیم.

598: پس شما می فرمایید که در ماه رمضان تلاش شده فیلم های بهتری اکران گردد؟

نه نه، ما در تمام طول سال تلاش می کنیم فیلم های خوبی اکران شود. گاهی ممکن است فیلم های خاصی مورد انتقاد باشند، ولی ما هیچ وقت یک وقتی را نمی گذاریم که الآن مثلاً وقت اکران یک فیلم فاسد است!

598: بالاخره در ماه رمضان باید یک تفاوتی بکند دیگر.

نه، چون اصولاً سینما مناسبتی نیست؛ زیرا اکران فیلم ها طولانی مدت و پنج شش هفته ایست و مناسبت ها عموماً یک هفته ای هستند. لذا نمی توان فیلم ها را مناسبتی اکران کرد.

 






      

*رسیدگی به شکایت مردم نور

در ارتباط با اتهام سوء استفاده از نمایندگی مجلس اخوی من، «احمد ناطق نوری» گزارشی آمده بود،به این مضمون که -اخوی ما- احمد آقا در شهرستان نور با سوء استفاده از موقعیت نمایندگی،‌ اراضی و منابع طبیعی را به زور تملک کرده است و به قانون اعتنایی نمی‌کند. این گزارش علیه اخوی بنده بود، اما آقا آن قدر به من لطف و محبت و اعتماد دارند که گزارش برادرم را نیز به من دادند،تا بازرسی کنم.
آقای امیری را خواستم و گفتم: «شما مسئول پیگیری هستند و هر کس را هم که می‌خواهید با خودتان ببرید، اما نفرین خدا بر شما باد اگر به خاطر من کوتاه بیایید. در این مورد دقت مضاعف داشته و مبادا به خاطر من تعللی کنید.»
احمد آقا، شش سال از من بزرگتر است. دوره‌ی ریاست من در مجلس بود ایشان خیلی با عصبانیت آمد و گفت: حالا برای من هم بازرس می‌فرستید. در شهر کوچکی مثل نور مثل توپ صدا کرده است که از طرف مقام رهبری سه تا بازرس آمدند و عملکرد من را بازرسی می‌کنند، حیثیت من رفته است من می‌خواهم بیایم پشت تریبون مجلس و استعفا بدهم، من اصلاً نمایندگی را نمی‌خواهم». من به او گفتم: :این بازرس را آقا فرستاده است. شما یادت باشد که اولاً ما اخوی هم دیگر هستیم، از توپ و تشر شما که من از میدان در نمی‌روم، هرچقدر هم که داد بزنید، بلدم چه کار کنم. ثانیاً من به شما صریح بگویم اگر آن چه در گزارش نوشته شده، درست باشد اصلاً صلاحیت ندارید در مجلس بمانید و نیازی به استعفا نیست. اگر هم گزارش نادرست باشد که شما کلی خوشحال می‌شوید و از ابهام بیرون می‌آیید.»
آقای امیری را به مازندران فرستادیم. ایشان رفتند از منابع مختلف از جمله مدیرکل اطلاعات، رئیس اطلاعات شهرستان، ثبت اسناد، منابع طبیعی، شهرداری و سایر جاهایی که نیاز بود گزارش تهیه کردند که خوشبختانه به نفع احمد آقا شد.
نتیجه‌ی بازرسی را خدمت آقا بردم و به ایشان گفتم من آن گزارش را که خواندم، چون اخوی را می‌شناختم، می‌دانستم که دروغ است، اما نمی‌بایست به شما بگویم که این دروغ است، بنده رفتم بازرسی کردم و این هم سند و منابع گزارشی، در نهایت نتیجه را تحویل آقا دادیم.

http://www.irdc.ir/fa/content/4900/default.aspx






      

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگیان شهرستان های نور و محمودآباد جناب آقای احمد ناطق نوری را به جهت ابهامات فراوان در مورد مسال مالی و رانت خواری و نیز به دلیل همگرایی با فتنه گران جریان فتنه 88 و در کمال تاسف استفاده از حربه های غیر اخلاقی برای تخریب رقبا مانند دورغ و تهمت و... و  همچنین زاویه داشتن عملکرد و دیدگاههای ایشان با دیدگاهها و سیره روشن ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای و ... واجد صلاحیت برای نمایندگی مردم متدین و انقلابی منطقه نور و محمودآباد نمی دانند.
مجلس شورای اسلامی به فرموده امام خمینی رحمه الله علیه عصاره فضائل ملت است و طبعا نمایندگان مجلس هم باید گزیده‌ای از فرهیختگان و  نخبگان و فضلای منطقه خود باشند. با توجه به موارد گفته شده در مورد عملکرد جناب آقای ناطق نوری و مواردی که به صورت سرفصل در ذیل ذکر می‌شود، نمی توان ایشان را واجد صلاحیت برای احراز مسئولیت خطیر نمایندگی مردم ولایتمدار و متدین منطقه نور و محمودآباد دانست.
 

برخی تخلفات و شائبه ها در عملکرد و مواضع جناب آقای احمد ناطق نوری که مورد انتقاد و اعتراض نیروهای فرهنگی و ارزشی منطقه است، به این شرح می‌باشد:

1) حمایت از متخلفان و محکومان دستگاه قضایی
2) مشارکت اقتصادی با وابستگان رژیم طاغوت در شهرستان نور
3) سهم خواهی از سرمایه گزاران در منطقه
4) تصرف قطعات متعدد اراضی شهری
5) گرفتن وام های میلیاردی و عدم مصرف در محل مورد نظر
6) رونمایی از چهره حقیقی خود پس از فتنه 88 به این شرح:
6_1) همگرایی با فتنه گران و سران فتنه
6_2) تلاش برای تضعیف موقعیت و مواضع رهبر معظم انقلاب
6_3)  تبلیغ و اذعان به انصراف از تقلید از مقام معظم رهبری بعد از فتنه 88
6_4) تخریب و توهین نسبت به دولت و شخص رئیس جمهور در محافل عمومی و خصوصی
6_5) تبلیغ جدایی دین از سیاست در روزهای اوج فتنه 88
6_6) هدایت نیروهای ستادی خود به ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی
6_7) ...
7) امضاء طرح ننگین و خیانتکارانه وقف دانشگاه آزاد
8) کمک (بخوانید رشوه) به شوراهای روستاها، کشیدن چک در وجه افراد مختلف، دادن نهارهای معروف انتخاباتی
9) نصب پوسترهای تبلیغاتی در خیابانها ی شهرستان
10) اعمال نظر انحصارطلبانه و دیکتاتور مابانه در عزل و نصب مسئولین شهری
11) تخلفات مالی و رانت خواری:
11_1) ماجرای کارخانه آرد واقع در روستای انارجار شهرستان نور:
وی زمین این کارخانه را بدون هیچ هزینه ای از منابع طبیعی گرفته و کارخانه را با وامی که به توصیه خود وی گرفته شده، ساخته است.
نکته قابل تامل اینجاست که 500 سهم از سهام این کارخانه متعلق به خانم ف.س نوری، همسر آقای ناطق نوری است!!!
11_2) به تعطیلی کشاندن کارخانه کشت و صنعت بهدشت و متعاقباً خرید آن به ثمن بخس 4 میلیارد تومان بصورت قسطی! در حالیکه ارزش واقعی این مجموعه بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده است!
11_3) شراکت در ساخت و بهره برداری از هتل آریان نور
11_4) شراکت در ساخت و بهره برداری از مجتمع تفریحی نارنجستان
11_5) تجاوز به حریم دریا و منابع طبیعی و ساخت و در اختیار گرفتن ویلاهای متعدد. به عنوان نمونه ویلاهای ساحلی ایشان در کنار کارخانه نور ماکارون و نیز بخش لاویج شهرستان نور، شاهد این ادعاست.
11_6) تصاحب زمین به مساحت 20 هکتار در منطقه دوآب بلده نور به منظور ساخت کارخانه فولاد!
ایشان برای تاسیس این کارخانه 9 میلیارد تومان وام دولتی گرفته اند که متاسفانه سرنوشت آن نامعلوم و کارخانه بصورت کاملا تعطیل است.
جالب اینجاست که همسر آقای ناطق نوری، خانم ف.س نوری و سعید ناطق نوری، پسر آقای ناطق نوری از سهامداران این کارخانه هستند!!

سند

سند

11_7) تبدیل شدن خانواده ناطق نوری به کارتل های اقتصادی منطقه! که به سهامداری خانواده ایشان در کارخانه های منطقه اشاره شده و نمونه دیگر آن نیز، کارخانه تولید سوسیس و کالباس در بخش بلده است.

سند

سند مربوط به کارخانه آرد انارجار

ثبت در روزنامه رسمی

11_8) روابط مشکوک با دانشگاه های آزاد و پیام نور محمودآباد و نور و تبدیل این دانشگاه ها به ستاد انتخاباتی خود!

سند

جای تاسف و تالم است که پدر آقای ناطق نوری، (که رحمت خدا بر او باد) با زهد و دیانت زندگی کرد و از دنیا رفت اما ایشان با دنیاداری و قدرت طلبی و فزون خواهی، چنین کارنامه خجالت آوری از خود به نمایش گذاشته اند!
امیدواریم با انتخاب هوشمندانه و مسئولانه خود بتوانیم شاهد ورق خوردن برگی زرین در تاریخ شهرستان های نور و محمودآباد باشیم.

 

 

http://antiifesad.epage.ir/fa/module.content_Page.24.html






      

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، در ادامه آخرین جلسه از بخش اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی «ع -ب» به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری باندی و کلان موضوع 136 فقره اعتبار اسنادی به مبلغ بیش از 28 تریلیون ریال در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهامات را قبول ندارم، اظهار داشت: مدت فعالیت من در محل اشتغالم نشان‌دهنده پاک دستی من بوده و نماینده دادستان نیز این موضوع را تأیید کردند که از من به نیکی یاد می‌کنند.

وی افزود: یک ماه است که نتوانستم وکیلم را ببینم و به درستی از اقدامات خود باخبر نبودم.

قاضی سراج خطاب به متهم گفت: هم مطالعه پرونده و هم ملاقات با زندانی برای تمام وکلا میسر بود و هر کس درخواست می‌داد مطالبه وی انجام می‌شد اگر هم خلاف این موضوع اثبات شود شخصا پاسخگو خواهم بود.

متهم بار دیگر دفاعیات خود را با تأکید بر عدم دسترسی به وکیل خود آغاز کرد که قاضی سراج خطاب به وی گفت:دفاعیات خود را با دروغ آغاز نکنید و حقیقت را بیان کنید.

 

متهم با بیان اینکه با عنوان مدیر مالی از مجموعه بازنشست شدم گفت: یک روز بعد «ع -ر» با من تماس گرفت و از من خواست با توجه به شناخت کار با عنوان مشاور با آنها همکاری کنم. هیچ حکمی از گروه آریا نگرفتم و تنها وظیفه داشتم به مه آفرید یا «الف -ش» نامه بزنم و درباره هزینه‌‌های هفته بعد به آنها گزارش بدهم.

 

وی افزود: ادعای «ع -ر» درباره مطلع بودن من از امور دروغ است. حتی یک ثانیه هم با او جلسه نداشتم. مراحل بانکی را «م -س» انجام می‌داد و در مسائل حسابداری نیز مسئولیتی نداشتم. از ابتدای خرداد ماه دیگر اوراق را امضا نکردم  و بعد از اینکه متوجه مغایرت در صورت‌های مالی شدم از «س- ک» پرسیدم که گفت از «الف -س» بپرس، او هم به من گفت مگر کالا را تو تحویل گرفتی که نگران هستی به همین دلیل احتمال دادم اتفاقی در حال رخ دادن است که من در جریان نیستم.

 

وی در ادامه دفاعیات خود مدعی شد که رئیس بانک مرکزی فرار کرد و قطعا فرد زرنگی بوده که توانسته فرار کند.

قاضی سراج گفت: فردی که فرار کرد رئیس بانک ملی بود نه بانک مرکزی و آقای بهمنی در ایران و مشغول به فعالیت است.

متهم ادامه داد: رئیس بانک صادرات هم که از او به عنوان مجرم اصلی یاد می‌شد معتقد است باید به او مدال بدهند. من نمی‌گویم آنها گناهکار هستند شاید بیگناه باشند اما سوال من از آقای فراهانی این است که بسیاری دیگر از مسئولان بانکی بیرون از زندان هستند چرا زورتان به ما می‌رسد و به آنها کاری ندارید.

قاضی سراج خطاب به متهم گفت: تاکنون به اتهام 39 نفر از متهمان رسیدگی شده و به طور کلی این پرونده حدود 200 متهم دارد و مطمئن باشید که همه افرادی که از آنها اسم بردید به دادگاه می‌آیند.

«ع -ب» گفت: من به بانکی‌ها اعتماد کامل داشتم اما در حال حاضر می‌بینم که سیستم بانکی به طور کامل رها است. آقای هیئت مدیره بانک صادرات که از من شکایت کردید چطور برای 4 عدد خودکار قبض انبار صادر می‌شود اما نفهمیدید که چه میزان LC‌ از بانکتان خارج شده است.

متهم ادامه داد: هیچ امتیازی در قبال اقداماتم دریافت نکردم و اطلاعی از صوری بودن اطلاعات نداشتم. مدتی بعد که با توقف وصول چک‌ها در بانک متوجه این فساد شدم  به « م -س» گفتم که آیا امضای من آنقدر اعتبار نداشت که وقتی پای اوراق نباشد کاری از پیش نبرد که در جواب به من گفت نه اینگونه نبود امضا هم که نمی‌کردی کار انجام می‌شد.

متهم با اشاره به انتشار اسامی و تصاویر متهمان توسط رسانه‌ها اظهار داشت: متأسفانه برخی رسانه‌ها به طور کامل به قانون توجه نمی‌کنند و مثلا در پوشاندن تصویر فقط به پوشاندن چشم اکتفا می‌کنند و بسیاری از افراد به راحتی ما را می‌شناسند.

وقتی هم پول می‌آمد به سرعت بدهی‌ها را با چک پرداخت می‌کردیم، گزارش را به تهران می‌فرستادیم و آنها هم هزینه‌ها و پرداخت‌ها را مطابقت می‌دادند.

وی با بیان اینکه چون بازنشسته شده بودم در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها دخالتی نداشتم، افزود: به دلیل اینکه حق امضای هیئت مدیره داشتم در غیاب خسروی امضا می‌کردم و «س - ک» می‌گفت می‌توانی اعتبار اسنادی را هم امضا کنی.

متأسفانه این درخواست‌ها را امضا کردیم ولی درباره اینکه « م - س» بعد از امضای من چه اقداماتی می‌کرد اطلاعی نداشتم.






      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >